فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری: تالاخادزه با هنر خود ارمنی‌ها را ناامید کرد + فیلم

تهران- ایرنا- فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با اشاره به موفقیت تالاخادزه در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا نوشت: غول گرجستانی با هنرنمایی خود ارمنی‌ها را ناامید کرد

به گزارش ایرنا، لاشا تالاخادزه با مهار وزنه‌ ۲۲۲ کیلوگرم در یکضرب، ۲۵۲ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۴۷۴ کیلوگرم به عنوان قهرمانی اروپا در دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رسید. این هفتمین عنوان قهرمانی غول گرجستانی در قاره سبز است.

قهرمانی تالاخادزه در ایروان برای غول گرجستانی بسیار متفاوت از ۶ قهرمانی دیگر وی در اروپا بود. در روز پایانی پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی اروپا بیش از چهار هزار نفر در سالن حضور داشتند و به تشویق سیمون ماتروسیان و لالایان پرداختند. گورمیناسیان ارمنی که تابعیت بحرین دارد نیز در سالن حضور داشت. البته خانواده تالاخادزه نیز در بین تماشاگران بود. تالاخادزه در مسابقات دسته فوق سنگین بالاتر از ماتروسیان و لالایان ارمنی به عنوان قهرمانی اروپا رسید تا ارمنی های حاضر در نظاره‌گر قدرت غول گرجستانی و تفاوت رکوردهای وی با قهرمانان کشور خود باشند.

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با اشاره به حضور ارمنی‌ها در سالن گفت: تالاخادزه با هنرنمایی خود بیش از چهار هزار ارمنی را ناامید به خانه فرستاد. این بیشترین تماشاگر مسابقات وزنه برداری در قرن جدید میلادی است.

این فدراسیون به نقل از تالاخادزه نوشت: الان حس خیلی خوبی و این حس را در مسابقات جهانی کلمبیا نداشتم. من از رقابت در حضور تماشاگران لذت بردم وا میدوارم برای هفتمین عنوان قهرمانی جهان نیز مقتدرانه ظاهر شوم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha