۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85091056
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای مناطق مستعد بوشهر احتمال گرد و خاک پیش‌بینی کرد

بوشهر-ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز و در ساعت‎‌هایی از فردا برای مناطق مستعد این استان احتمال وقوع گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در مدت یاد شده با عبور امواج ناپایدار جو، سرعت وزش بادهای شمالی به‌ طور قابل‌ ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بنابراین در این مدت علاوه بر افزایش ارتفاع موج دریا، احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه‌ای به استان و همچنین خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در این مدت با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط و بویژه نواحی شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان کمی ابری همراه با غبار محلی و از امشب به‌ تدریج افزایش ابر و وزش باد با احتمال گرد و خاک و فردا در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، از امشب به‌ تدریج ۱۶ تا ۴۴ و فردا گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی یادآور شد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا در برخی ساعت‌‎ها ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۹، مد ساعت ۱۱:۰۶ و جزر دوم ساعت ۱۹:۰۶ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha