۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85091181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج درصد اعتبارات دانشگاه ها به امور فرهنگی اختصاص دارد

خرم آباد - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پنج درصد از اعتبارات سال جاری دانشگاه ها به امور فرهنگی اختصاص یافته است و امید می رود با عملیاتی شدن قانون بودجه ۱۴۰۲ مشکلات اعتباری امور فرهنگی دانشگاه ها برطرف شود.

به گزارش ایرنا محمد علی زلفی گل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه لرستان افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین نامه ای تحت عنوان ساماندهی و آمایش آموزش عالی دارد که باید برای توسعه دانشگاه ها طبق این مصوبه اقدام شود.

وی اظهار داشت: رشته های تحصیلی و دانشکده هایی که در این قالب قرار دارند عملیاتی می شوند و تاسیس رشته های جدید نیز بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید نیاز محور باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون جهش مسکن، برای احداث امکانات رفاهی و خوابگاه های متاهلی مکلف هستیم که در این راستا باید ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی و ۱۰درصد اعتبارات دانشگاه ها هزینه شود و تفاهم نامه ای منعقد شده است تا برای هر دانشگاه، تعداد قابل توجهی خوابگاه متاهلین احداث شود همچنین در صورت تامین زمین مناسب برای اعضای هیات علمی نیز اقدام خواهد شد.

وزیر علوم همچنین گفت: معاونت فناوری و نوآوری در راستای توسعه فناوری کشور در این وزارتخانه تاسیس شده و اعتباراتی جهت، پسادکترای فناوری، امریه فناوری و دستیار فناوری اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha