۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85103704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ۴۰۰ دانشجوی کشور در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه لرستان

خرم آباد - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: ۴۰۰ دانشجوی ۱۰۰ دانشگاه کشور در سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی این دانشگاه شرکت کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه لرستان، محمد حیاتی به رسانه ها اعلام کرد: سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در دانشگاه لرستان آغاز شده است و تا ۱۹ اردیبهشت جاری ادامه دارد که رویکرد و جهت‌گیری مهدویت نیز از برنامه های این جشنواره است.

وی عنوان کرد: سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در ۹ رشته و ۴۰ گرایش اصلی به میزبانی دانشگاه لرستان در حال برگزاری است و هر فعالیت فرهنگی که انجام می‌شود باید پیوست مهدویت داشته باشد.

دبیر سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه مهدویت از کلیدواژه‌های مهم مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین است افزود: ماه رمضان امسال در راستای اجرای برنامه‌های جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، برنامه های مختلفی در مساجد سطح شهر و مسجد دانشگاه اجرا شد که امید می رود تداوم داشته باشد.

برنامه ریزی دانشگاه اسلامی باید بر اساس قرآن و عترت باشد

رییس دانشگاه لرستان نیز در آیین افتتاحیه این جشنواره در سالن آمفی‌تئاتر شهید قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه اسلامی باید براساس قرآن و عترت برنامه ریزی شود تا حرکت جامعه نیز در این محور باشد.

علی نظری بیان کرد: ماندگاری هر قوم و عترتی در گرو عمل و ارادت به قرآن و ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به گشایش بن بست ها و رنج‌ها با توکل به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) تصریح کرد: شکاف‌های اقتصادی با انفاق دانش، زکات و مهارت‌آموزی برطرف می‌شود.

رییس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه دانشگاه اسلامی بدون قرآن و عترت تشکیل نمی‌شود افزود: رفتار و کردار باید قرآنی باشد و از این طریق به حل نظام مسائل کشور کمک کنیم چراکه با تحقق این امر شهر، کشور و دانشگاه پاک خواهد شد.

نظری اضافه کرد: جامعه قرآنی شهید پرور است و شهیدانی نظیر سلیمانی‌ها را پرورش می‌دهد که امید می‌رود این جشنواره گامی رو به جلو باشد و جامعه را بیشتر با قرآن مانوس کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha