۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85091455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ تن مرغ منجمد در خراسان جنوبی آماده توزیع است

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85091455
۱۰۰ تن مرغ منجمد در خراسان جنوبی آماده توزیع است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در استان آماده توزیع است که حدود ۲۹ تن آن از فردا در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان افزود: مابقی مرغ منجمد هم براساس نیاز بازار توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: به دلیل نوسانی که در جوجه‌ریزی اسفند سال گذشته در استان رقم خورد، مقداری در تولید مرغ دچار مشکل شدیم اما به دلیل جوجه‌ریزی مناسبی که در فروردین امسال انجام شد در هفته آینده به شرایط پایداری در بازار مرغ استان می‌رسیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مصرف روزانه مرغ گرم در استان حدود ۴۰ تن است که در فواصل زمانی مختلف متغیر بوده و میزان تولید مرغ از مصرف استان بیشتر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مرغ گرم در بازار استان هر کیلوگرم ۶۷ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۴ یا ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

اشرفی در عین حال گفت: برخی تولیدکنندگان تعهداتی به سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص عرضه مرغ به کشتارگاه داشتند که رعایت نکردند و این تولیدکنندگان بدانند از آنجایی که جرایم تعزیرات حکومتی سنگین است باید همکاری لازم را داشته باشند تا با جرایم سنگین مواجه نشوند.

وی افزود: در حال حاضر چهار میلیون قطعه جوجه در واحدهای مرغ گوشتی استان در حال پرورش است و خراسان جنوبی معین استان سیستان و بلوچستان در تامین مرغ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ استان در حالت تعادل قرار دارد گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای در حال انجام است که مشکلی در تامین مرغ نداشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: ۲۴۶ واحد مرغ گوشتی با پرورش چهار میلیون قطعه در استان فعال است.

محمدعلی بخشی افزود: امسال جوجه‌ریزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: برای دوم تا هشتم اردیبهشت‌ ۲۲۷ هزار قطعه، نهم تا ۱۵ اردیبهشت ۶۲۰ هزار قطعه و ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ۳۷۲ هزار قطعه مرغ آماده کشتار در استان داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha