رضازاده: رشد وزنه‌برداری در گرو حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک است

تهران- ایرنا- رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: برای رشد و توسعه این ورزش نیازمند حمایت همه‌جانبه هستیم و پیشرفت این ورزش در گرو حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، حسین رضازاده در حاشیه رکوردگیری وزنه‌برداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز رکوردگیری وزنه برداری بزرگسالان در حال برگزاری است و با صلاحدید کمیته فنی نفرات برتر به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص می‌شوند. امروز رفته رفته شرایط بهتر می‌شود و سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی سعی و تلاش کرده‌اند تا وزنه برداری به اوج برسد. مشکلاتی وجود دارد ولی باید کار کرد، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز در این مسیر باید به دوستان کمک کنند.

رضازاده اضافه کرد: کادرفنی نیز در این مسیر در کنار تیم زحمت زیادی می‌کشد و در این راه چند مسابقه برای کسب سهمیه المپیک پاریس وجود دارد که باید ملی‌پوشان برای کسب سهمیه تلاش کنند.

رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری به وضعیت کیانوش رستمی اشاره کرد و افزود: قهرمان المپیک و جهان یکی از رکوردداران وزنه‌برداری به حساب می‌آید و در رقابت‌های جهانی کلمبیا توانست مدال ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان آورد. با توجه به سن و سال بالا و شرایط ویژه رستمی، شبانه روز تمرین می‌کند تا بتواند با تلاش در رویدادهای جهانی و آسیایی به مدال دست یابد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تیم ملی ادامه داد: در کنار نواب نصیرشلال، ۲مدال‌آور دیگر در کادرفنی او را همراهی می‌کنند. در این مسیر هر امکاناتی که کادرفنی نیاز دارد، فدراسیون تامین می‌کند. اردوی تیم ملی از هفتم فروردین آغاز شد و تا رقابت جهانی نیز ادامه دارد.

رضازاده درباره هفتمین مدال طلای لاشا تالاخادزه و اینکه آیا علی داودی می‌تواند به رکورد وی نزدیک شود نیز گفت: تالاخادزه قهرمان جهان و المپیک است. او توانسته در یک‌ضرب مدال طلا را بدست آورد. در بخش فوق سنگین نفرات خوبی داریم که داودی، نایب قهرمان المپیک یکی از این ملی‌پوشان است. داودی با تمرین بالا بنا دارد تا رکود خود را ارتقا دهد. در این مسیر کادرفنی در کنار نفرات حضور دارند تا ملی‌پوشان رکوردهای خود را بالا ببرند.

وی گفت: همچنین در سبک‌وزن نیز وزنه‌بردارانی از جمله بهروزیان و حافظ قشقایی حضور دارند. با توجه به اینکه مشکلاتی در بعد فیزیک بدنی دسته سبک وزن وجود دارد، فدراسیون درصدد است تا با تمرینات مداوم آنان را به کسب مدال جهانی نزدیک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha