۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85091623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده جمهوریخواه: آمریکا از کمک مالی به اوکراین حتی به اندازه ده سنت پرهیز کند

تهران- ایرنا- «پال گوسار» عضو مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که واشنگتن نباید «جنگ نیابتی» در اوکراین را تامین مالی کند.

به گزارش ایرنا، این نماینده جمهوریخواه آریزونا دوشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: جو بایدن رئیس جمهوری و کنگره آمریکا حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از پول‌های رای‌دهندگان آمریکایی را برای تامین مالی جنگ نیابتی در اوکراین هدر داده‌اند.

وی افزود: ما نباید حتی یک سکه ده سنتی به اوکراین بدهیم. ما باید درباره پول‌هایی که تاکنون فرستاده‌ایم، حسابرسی کنیم.

این نماینده جمهوریخواه اخیرا به همراه گروهی از همکارانش با ارائه قطعنامه‌ای خواستار حسابرسی در مورد کمک‌های کنگره به اوکراین شده بود.

یک سخنگوی گوسار به اسپوتنیک گفت که دولت بایدن تاکنون اسناد و برگه‌های مالی مربوط به هزینه‌های دولت آمریکا برای اوکراین را به کنگره ارائه نکرده است.

سیمور هرش روزنامه‌نگار آمریکایی اخیرا گفت ، کشورهای غربی می‌دانند که برخی از تسلیحاتی که به اوکراین می‌دهند سرانجام به بازار غیرقانونی راه پیدا می‌کند اما رسانه‌های غربی عامدانه در این باره سکوت می‌کنند.

وی افزود که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تخمین می‌زند که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دستکم ۴۰۰ میلیون دلار از کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف را اختلاس کرده است.

غربی‌ها از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون کمک‌های تسلیحاتی گسترده‌ای در اختیار این کشور قرار داده اند تا در مقابل روسیه از آنها استفاده کند. اما مخالفان معتقدند که ارائه این کمک‌ها باعث ادامه جنگ می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha