۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۲۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85069445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سناتور جمهوریخواه خواستار تشدید تنش با روسیه شد

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۲۲
کد خبر: 85069445
سناتور جمهوریخواه خواستار تشدید تنش با روسیه شد

تهران- ایرنا- جیم ریش سناتور جمهوریخواه آمریکایی با بیان این که نسبت به استفاده احتمالی روسیه از سلاح هسته‌ای نگرانی ندارد، گفت که خواهان افزایش تنش با مسکو است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این سناتور ایالت آیداهو چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در اندیشکده «موسسه هادسون» گفت: من از طرفداران این استدلال که می‌گوید ما نباید تنش‌ها را افزایش دهیم، نیستم. اگر تنش را افزایش ندهید بازنده خواهید بود. من کاملا متعهد به افزایش تنش هستم.

ریش که از جمهوریخواهان ارشد در کمیته روابط خارجی سناست، تاکید کرد که از ارسال بسیاری از تسلیحات نظامی به اوکراین از جمله جنگنده‌های اف-۱۶ حمایت می‌کند اما از ارسال سلاح‌های اتمی به آن کشور حمایت نمی‌کند.

وی همچنین اظهار کرد که نگران استفاده احتمالی روسیه از تسلحات هسته‌ایی در پاسخ به اقدامات آمریکا نیست.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبری شورای امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که دولت جو بایدن در حال بررسی ارسال اف-۱۶ به اوکراین نیست.

سناتور ریش یکی از چهار عضو جمهوریخواه کنگره ایالات متحده است که هفته گذشته از از دولت بایدن درخواست کردند تا بمب‌های خوشه‌ای در اختیار اوکراین قرار دهد.

این جمهوریخواهان در نامه‌ای به بایدن هشدار دادند که ترس کاخ سفید از ارسال این تسلیحات به اوکراین باعث می‌شود تا روسیه تنش‌ها را شدیدتر کند.

این جمهوریخواهان از «اکراه دولت بایدن در ارائه تسلیحات مناسب و دوربرد» به اوکراین برای ایجاد تغییر در مقابل نیروهای روس انتقاد کردند.

بمب‌های خوشه‌ای که در بیش از ۱۲۰ کشور ممنوع شده‌اند، به هنگام انفجار شمار زیادی بمب‌های کوچکتر را در محیط وسیعی پخش می‌کنند و جان شهروندان بیشتری را تهدید می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha