اجرای سه کیلومتر بادشکن غیرزنده در جنوب کویر میقان اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اجرای سه کیلومتر بادشکن غیرزنده در کانون بحران فرسایش بادی جنوب کویر میقان اراک آغاز شد.

«عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اجرای بادشکن‌های غیرزنده با هدف مقابله با حرکت‌ شن‌های روان در این منطقه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با هرس و جوان‌سازی ۱۱۶ هکتار از سرشاخه‌های آتریپلکس‌های حاشیه کویر میقان اراک که به سن دیرزیستی رسیده بودند انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: سه میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای این طرح و مقابله با حرکت‌ شن‌های روان در این منطقه اختصاص یافته‌است.

محمدی گفت: با اجرای این طرح، هشت کیلومتر بادشکن غیرزنده در کانون بحران فرسایش جنوب کویر میقان اراک انجام می‌شود.

وی با یادآوری اجرای ۷۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده در سال‌های گذشته در کویرمیقان اراک، افزود: ۷۸ کیلومتر بادشکن غیرزنده تاکنون در نقاط بحرانی کویرمیقان این شهرستان اجرا شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن شرکت شهرک‌های صنعتی و فرودگاه اراک در حاشیه کویر میقان اراک، نیاز است این شرکت‌ها برای تثبیت شن‌های روان و اجرای طرح‌ بادشکن غیرزنده در مناطق حساس و با فرسایش بالا همکاری لازم را با این اداره‌کل داشته باشند.

کویر میقان اراک دارای ۵۰ هزار هکتار وسعت است که در شمال شرقی این شهر واقع شده است و به گفته کارشناسان نقاط بحرانی موجود در آن کانون طوفان‌های گرد و غبار محلی است که تأثیر مستقیم بر آلایندگی هوای اراک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha