عملیات زیرساختی در تمرچین پیرانشهر برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین آغاز شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مرز تمرچین پیرانشهر برای دومین سال متوالی، تابستان امسال میزبان زوارالحسین (ع) برای عبور به سمت کشور عراق خواهد بود، گفت: عملیات زیرساختی در این مرز برای خدمت رسانی به زوار اربعین آغاز شد.

پیمان آرامون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه کیفی خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) و بهبود وضعیت مرز و مسیر دسترسی به آن از جمله مهمترین اهداف اجرای این عملیات زیرساختی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: امسال برای دومین سال متوالی آذربایجان غربی و پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر میزبان زوار اباعبدالله الحسین(ع) خواهد بود و در این راستا از هم اکنون عملیات های زیرساختی جهت تردد سهل زوار سالار شهیدان اجرایی می شود تا شاهد کاستی در این خصوص در آن ایام نباشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از اولویت های مهم اداره کل، تسهیل در رفت و آمد مسافران در مسیر منتهی به ورودی پایانه تمرچین است که در همین راستا عملیات ساماندهی ورودی مرز با همکاری شهرداری پیرانشهر جهت جلوگیری از اجتماع تاکسی‌ مرزی و سواری های متفرقه در قسمت ورود وخروج مسافری، هدایت آب‌های سطحی محوطه و جلوگیری از پخش آن در مسیر، جلوگیری از انباشت نخاله و زباله در ورودی مرز به عنوان اولین محل ورود زائران حسینی اجرایی می شود.

آرامون اظهار کرد: ۹۰۰ تن خاکبرداری در ورودی مرز، ۵۰۰ متر جدول کشی در این محوطه و ۳۰۰ متر مربع پلاک کوبی رفوژ میانی در این پایانه صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین روکش آسفالت محوطه داخلی پایانه، بهبود وضعیت آب‌سردکن‌ها و سرویس های بهداشتی و همچنین گیت های گذرنامه در مرز تمرچین طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته از مرز تمرچین حدود ۵۰ هزار نفر در ایام اربعین حسینی به سمت کربلا از مرز خارج شدند که این انتظار می رود این رقم امسال ۱۰ برابر شود.

آیین پیاده روی اربعین حسینی از اواسط شهریور امسال آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha