۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85091909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۵۰ هزار مسافر در تعطیلات عید فطر به مشگین‌شهر سفر کردند

اردبیل - ایرنا - سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر از سفر بیش از ۳۵۰ هزار مسافر و گردشگر به این شهرستان در تعطیلات عید فطر خبر داد.

رمضان علی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین بازدید این مسافران و گردشگران از جاذبه‌های گردشگری ، آثار باستانی و تاریخی ، طبیعت زیبای سبلان ، آبهای گرم معدنی و سازه‌های مهیچ از جمله زیپ لاین و نیز پل معلق گردشگری بود.

وی ادامه داد: مشگین‌شهر با داشتن ۱۶ مجتمع تندرستی ، سلامت و آبدرمانی ، ۳۰ ژئوسایت طبیعی و ۲۵۰ اثر تاریخی که تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده ، جاذبه‌های گردشگری بسیاری برای گردشگران دارد.

بیش از ۳۵۰ هزار مسافر در تعطیلات عید فطر به مشگین‌شهر سفر کردند

سرپرست فرمانداری مشگین شهر اضافه کرد: در مجموع از ۲۰ اسفند پارسال تا پایان تعطیلات عید فطر امسال ۸۰۰ هزار نفر مسافر به این شهرستان سفر کردند و تمام امکانات اقامتی و خدماتی با ظرفیت‌های مناسب در اختیار مسافران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرای گردشگری در کنار اینکه زمینه را برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه فراهم می‌کند، اظهار کرد: افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال مناسبی برای بیکاران را نیز فراهم خواهد کرد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

محوطه باستانی شهر یئری در روستای پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشته به شکل انسان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha