۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85092225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی شهروندانش را از سودان خارج کرد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85092225
کره جنوبی شهروندانش را از سودان خارج کرد

تهران- ایرنا - هواپیمای نظامی کره جنوبی با ۲۸ سرنشین امروز سه شنبه با تکمیل عملیات تخلیه شهروندانش با افزایش درگیری میان نیروهای درگیر از کشور جنگ زده سودان به این کشور بازگشت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، هواپیمای نظامی کی سی-۳۳۰ ارتش کره جنوبی با پایان آخرین مرحله عملیات پرامیس که بدقت از سوی نیروهای ویژه در ارتش، نیروی هوایی و دریایی و دیپلمات های این کشور برنامه ریزی و هماهنگ شده بود در پایگاه هوایی سئول واقع در سئونگنام در جنوب پایتخت این کشور با ۲۸ سرنشین بر روی زمین نشست.

روز گذشته این هواپیما ابتدا از بندر سودان به فرودگاه جده در غرب عربستان سعودی رفت. پیش از آن نیز شهروندان کره جنوبی از خارطوم پایتخت سودان با پرواز شرکت هواپیمایی امارات به بندر سودان منتقل شده بودند.

مقامات سئول تمامی مراحل تخلیه شهروندان این کشور از سودان را لحظه به لحظه از آغاز درگیری در این کشور روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) دنبال می کردند.

لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی، لی دو هون دومین معاون وزیر امورخارجه و جونگ سانگ هوآ رئیس ستاد نیروی هوایی به همراه خانواده های این شهروندان از آنها استقبال کردند.

یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور که اکنون برای ملاقات با همتای آمریکایی خود در واشنگتن به سر می برد مراحل عملیات تخلیه شهروندان این کشور را از طریق لینک ویدئو کنفرانس ماهواره ای مشاهده کرد.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های مسلحانه در سودان از شنبه هفته گذشته میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است.

در ۳۰ فروردین ماه نیز (چهارشنبه گذشته) آتش‌بس میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ساعت ۱۸ آن روز به مناسبت عید سعید فطر تمدید شده بود، اما پس از آن بار دیگر دو طرف درگیر در سودان با یکدیگر درگیر شدند.

شبکه الجزیره نوشت: اتحادیه پزشکان سودان امروز سه شنبه در جدیدترین آمار خود شمار کشته‌های غیرنظامی درگیری‌های ۱۱ روز اخیر در این کشور را ۲۹۱ نفر اعلام کرد. همچنین تاکنون یک هزار و ۶۹۹ غیر نظامی در جریان درگیری‌ها در این کشور زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha