۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85092619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: روسیه شاهد افزایش علاقه به طرح  امنیتی خود در خلیج فارس است

نیویورک- ایرنا- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله فلسطین گفت که مسکو شاهد افزایش علاقه به  طرح امنیت جمعی خود در منطقه خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که از روز دوشنبه در نیویورک بسر می برد و همزمان با ریاست کشورش بر شورای امنیت، ریاست نشست های این شورا را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: ما شاهد علاقه فزاینده ای به ابتکار روسیه برای تضمین امنیت جمعی هستیم که شامل همه کشورهای منطقه، اعم از کشورهای عربی و ایران، با مشارکت "حلقه بیرونی" کشورهای با نفوذ است.

به گفته لاوروف، خاورمیانه با دگرگونی عمیقی مواجه است که "به شیوه ای بسیار جنجالی" در حال آشکار شدن است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، بهبود روابط بین کشورهای منطقه، ایجاد ثبات در مناطق درگیری و تشدید تلاش ها برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک آنها بر اساس اصول منشور ملل متحد بیش از پیش مورد نیاز است.

لاوروف توضیح داد: موضع ما در مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه مشخص شده است. ما از ایجاد یک معماری پایدار و جامع و همکاری در خاورمیانه و ترویج گفت‌وگوی بین مذهبی و بین فرهنگی حمایت می کنیم. ما در نظر داریم ارتباطات خود را با همه کشورهای منطقه از طریق تعاملات دوجانبه و سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس, توسعه دهیم.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: گروه چهارجانبه خاورمیانه (روسیه، آمریکا, سازمان ملل و اتحادیه اروپا) قربانی اقدامات مخرب واشنگتن و اتحادیه اروپا شده است.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا به جای حمایت از ابتکار صلح اعراب و تلاش برای حل مشکل فلسطین، به تلاش های مخرب خود برای جایگزینی صلح واقعی با نوعی اقدام ناقص اقتصادی ادامه می دهند.

لاوروف ادامه داد: گروه چهارجانبه خاورمیانه متشکل از میانجیگران بین المللی از جمله روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد قربانی چنین اقداماتی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha