۱.۶ تن خوراک مارال‌های پارک جنگلی«قرق» توسط محیط زیست گرگان تامین شد

گرگان‌ - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت: هزار و ۶۰۰ کیلوگرم (۱.۶ تن) خوراک برای مارال‌های پارک جنگلی «قُرق»توسط حفاظت محیط زیست این شهرستان تامین و تحویل این اداره شد.

رسول مقسم شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این‌ اقدام اداره حفاظت محیط زیست گرگان برای تعیین تکلیف تامین تغذیه مارال های پارک جنگلی قرق با پیگیری دادستان مرکز گلستان میسر شد.

به گفته وی در مرحله نخست ۹۸۵ کیلوگرم خوراک توسط شهرداری «قرق» برای تغذیه مارال‌های این پارک تامین شده است.

وی گفت: اکنون هشت راس مارال در فضایی محدود و فنس کشی شده پارک جنگلی قرق در وضعیت مساعد نگهداری می‌شوند.

وی یاداور شد: تا زمان تامین اعتبار لازم برای تغذیه مارال ها سه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری قرق و اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان به طور مشترک تامین تغذیه مارال ها را بر عهده دارند.

در پارک جنگلی قُرق گرگان ۶۴ راس گوزن نگهداری می‌شد که به دلیل بیماری «یُون» (بیماری واگیر مخصوص نشخوارکنندگان) و انتقال شماری از این گوزن‌ها به مناطقی از کشور جمعیت آنها کاهش چشمگیر یافت.

نزیک به نیم قرن پیش نخستین مرکز تکثیر و نگهداری مارال در کشور با هدف بقای نسل این گونه کمیاب در پارک جنگلی قرق گرگان تاسیس شد.

پارک جنگلی قرق در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل‌آباد شهرستان علی‌آبادکتول قرار دارد.

این پارک طبیعی در محیط جلگه ای قرار دارد، مکان آن در سال ۱۳۴۸ از سوی مرحوم حسین سعیدی آشتیانی بنیانگذار پارک های جنگلی ایران اهدا و عملیات احداث آن سال ۱۳۵۰ انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha