طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفت

یاسوج- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعه و اجرای طرح هادی روستایی در ۱۹۰ روستای زیر ۲۰ خانوار این استان در دستور کار قرار گرفت.

روح الله عمادی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: یک هزار و ۷۲۰ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۷۲۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تمامی ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی روستایی اجرا شده است.

عمادی ادامه داد: در ۵۰۵ روستای دارای طرح هادی در کهگیلویه و بویراحمد کار زیرسازی، جدول کشی و بهسازی معابر به صورت طرح هادی ۱۰ ساله انجام گرفته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد :اجرای طرح هادی در روستاها موجب می شود زمینه مناسب برای مسئولان محلی برای اجرای زیر ساخت‌ها از جمله آبرسانی، گازرسانی و دیگر امکانات رفاهی فراهم شود.
وی تصریح کرد ،کار بازنگری طرح هادی در بیش از ۲۴۰ روستای استان صورت گرفته و مطالعه کار طرح هادی این روستاها در حال انجام است .

عمادی تاکید کرد که توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد براساس تغییرات کالبدی آنها از اولویت‌های بنیاد مسکن استان در سال جاری است.
مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به افرادی که در محدوده طرح هادی روستایی در روستاهای استان زمین داشته باشند ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد برای ساخت مسکن مقاوم پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۷۴ هزار واحد روستایی شناسایی شده نیازمند مقاوم سازی در استان۴۲ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است که یک آمار بسیار خوبی به شمار می رود.

عمادی افزود: میانگین مقاوم سازی در کشور ۵۱ درصد و در این استان ۵۷ درصد است که استان جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد.

وی تصریح کرد: امسال سهمیه استان در بحث مقاوم سازی چهار هزار و ۱۷۰ واحد در نظر گرفته شده که ۲ هزار و ۶۰۰ واحد به استان ابلاغ شده که امید است تا پایان اردیبهشت ۲ هزار و ۶۰۰ واحد دیگر را انعقاد قرارداد کنیم و همه این تعهد اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha