۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85093145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز با دستور دادستان قزوین

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با ورود دستگاه قضایی استان برای حل مشکل یکی از واحدها تولیدی با سرمایه گذاری خارجی از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حسین رجبی روز چهارشبه در این خصوص افزود: شرکای سرمایه گذار خارجی یکی از واحدهای تولیدی جهت ایجاد کارخانجات تولید «ورق‌های زنگ نزن و آلیاژ فرو منگنز» که از محصولات کاملا وارداتی هستند، برغم اخذ برخی مجوزها با مشکلات و قوانین دست و پا گیر اداری مواجه هستند.

وی اظهار کرد: پس از مراجعه سرمایه گذاران به اداره کل محیط زیست قزوین با اجرای این طرح بدون ارائه راهکار اجرایی و کارشناسی با ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی که از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز در سال جلوگیری و موجب اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ و غیر مستقیم ۲ هزار نفر می‌شود، مخالفت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: این درحالی است که کشورهای نویسنده «نسخه ممنوعیت‌های زیست محیطی» مانند آمریکا خودشان چند برابر ایران تولید ورق‌های زنگ نزن را دارند و متاسفانه این نسخه‌ها بدون هوشمندی لازم توسط برخی ارگان‌ها به فارسی ترجمه شده اند که معنی آن توقف تولید و خام فروشی خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: شرکت خارجی متقاضی سرمایه گذاری با ۲۷ میلیون دلار آورده برای ساخت شرکت در قزوین به منظور گرفتن مجوز به سازمان صنعت و معدن و تجارت استان رجوع می‌کند که متاسفانه بی نتیجه می ماند.

وی افزود: در نتیجه مدیرعامل کارخانه به دادستانی استان قزوین رجوع می‌کند که منجر به ورود و پیگیری دادستان استان برای رفع این مشکل از جمله (گرفتن مجوز برای این شرکت و زمین از شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسه و مصوبه) می‌شود.

رجبی با اشاره به اینکه مشکلات این شرکت تا حدی رفع شده است، تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت با وجود این مشکلات قصد تعطیلی کار در استان و بازگشت سرمایه را داشت که با ورود دادستانی استان قزوین این مشکل درحال برطرف شدن است. 

این مسوول قضایی اظهار کرد: تقویت تولید خصوصا "صنعت مادر استیل" موجب تقویت بسیاری از صنایع به خصوص «تجهیزات پزشکی و دارویی و غذایی می شود و مستقیما جلوی خام فروشی را می‌گیرد و از طرفی موجب جذب سرمایه گذاری در آینده می‌شود.

در این نشست مقرر شد طرح توجیهی این شرکت در زمینه مصرف آب و استفاده بهینه از پسماند دوباره بازنگری شود و در خصوص مکان شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مساعدت لازم با سرمایه گذاران خارجی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha