ایجاد بوستان‌های روستایی برنامه اولویت‌دار اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی است

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ایجاد بوستان‌های روستایی در راستای کاشت سالانه چهار میلیون اصله نهال در استان و نهضت ملی تولید یک میلیارد نهال کشور در یک هزار و ۱۰۰ روستای این استان هدفگذاری شد.

«عبدالحسین محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تمامی دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان مرکزی تا بیستم اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند یک منطقه را برای ایجاد بوستان روستایی در روستاها پیش بینی کرده و نقشه آن را به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان تحویل دهند.

وی با اشاره به واگذاری زمین رایگان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان مرکزی برای ایجاد بوستان در شهرها و روستاهای استان ادامه داد: دهیاری‌های استان برای ایجاد بوستان روستایی می توانند تا سطح ۲ هکتار و شهرداری‌ها تا سطح ۱۰۰ هکتار زمین برای ایجاد بوستان به ادارت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان ارایه دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: نهال مورد نیاز برای ایجاد بوستان در روستاها و شهرهای این استان، در راستای کاشت سالانه چهار میلیون نهال در استان، بهمن و اسفند امسال در اختیار آنها قرار می گیرد.

محمدی با یادآوری ارایه خدمات الکترونیکی به معدنکاران استان مرکزی گفت: تمامی خدمات مورد نیاز معدنکاران استان از جمله پروانه بهره برداری و گواهی کشف به صورت الکترونیکی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای آنان صادر می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha