چهار میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۵۰ اصله نهال در استان مرکزی تولید شد

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: چهار میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۵۰ اصله نهال امسال در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در این استان تولید شد.

«عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲ میلیون و ۸۷۶ هزار اصله نهال (ریشه لخت ویژه کشت در فصل زمستان) و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۵۰ اصله نهال گلدانی امسال توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این استان تولید شد.

وی ادامه داد: ۵۸۰ هزار اصله نهال بیابانی از مجموع نهال‌های تولید شده در استان مرکزی توسط بخش خصوصی در شهرستان زرندیه، ۵۰ هزار اصله نهال بیابانی در شهرستان محلات و ۷۵ هزار اصله نهال بادامچه نیز توسط بخش خصوصی در شهرستان خمین تولید شده.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۱ گونه نهال از جمله زبان گنجشک، افرا، میلک، ارغوان، توت، زالزالک،سرو خمره‌ای، سنجد، بادام، صنوبر، داغداغان، زرشک، تنگرس، بادامچه، زیتون تلخ، بلوط و آتریپلکس امسال توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تولید شده‌ است.

محمدی خاطرنشان کرد: عمده نهال‌های تولید شده در استان مرکزی در نهالستان این اداره کل در اراک تولید شده و توزیع این نهال‌ها از فصل زمستان امسال انجام می‌شود.

وی با یادآوری تولید میزان نهال توسط بخش خصوصی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: حفظ، نگهداری و وجین علف‌های هرز این نهال‌ها اکنون از دغدغه‌ها و برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: صنایع شهرستان‌های خمین، ساوه و زرندیه همکاری مناسبی با این اداره کل در زمینه تولید این میزان نهال در استان داشتند و نیاز است صنایع بقیه شهرستان‌های استان نیز در زمینه تولید و کشت نهال حضور یابند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha