استیضاح وزیر صمت موجب ناامیدی تولیدکنندگان می‌شود/ عملکرد فاطمی امین قابل دفاع است

تهران- ایرنا- عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت اراده توسعه صنعتی دارد و استیضاح وی موجب ناامیدی تولیدکنندگان می‌شود، گفت: تغییر وزیر صمت تولید کشور را عقب می‌اندازد و در شرایط کنونی این اقدام موجب خاموشی صنعت کشور می‌شود.

«بهرام بارانی» در خصوص اقدام مجلس برای استیضاح «محمدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استیضاح وزیران باید به عملکرد وزیر توجه کنند و پیشرفت در برنامه‌های اعلامی را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: در خصوص وزیر صمت باید بگویم وی معاونانی را انتخاب کرده که دغدغه بخش خصوصی و توسعه کشور را دارند و به دنبال توسعه صادرات هستند؛ درنتیجه تولیدکنندگان بی کم و کاست دستورالعمل‌های آنها را اجرا می‌کنند.

این تولیدکننده بیان کرد: معاونان وزیر صمت نظرات و ایده‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را می‌شنوند و در صورتی که شرایط اجرای ایده فعالان اقتصادی وجود داشته باشد، از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند؛ بنابراین درست نیست مدیری را که به قصد خدمت دست در لانه زنبور کرده، استیضاح کرد.

چرا مجلس بدون مشورت می‌خواهد وزیر صمت را استیضاح کند؟

بارانی تاکید کرد: مگر نه اینکه مجلس نماینده ملت است، چرا بدون مشورت می‌خواهد وزیر صمت را استیضاح کند؟ نمایندگان موظف هستند نظرات بخش خصوصی و تولیدکننده را بشنوند و در نهایت به جمع‌بندی در مورد استیضاح وزیر برسد.

وی با بیان اینکه نباید انتظارات غیرواقعی از وزیر صمت داشته باشیم، ادامه داد: بسیاری از برنامه‌ها و سیاست‌های وزیر صمت و معاونان هنوز به ثمر نشسته است که بخواهیم به آنها نمره دهیم.

عملکرد فاطمی امین قابل دفاع است

این فعال اقتصادی تصریح کرد: بنده تا به حال وزیر صمت را از نزدیک ملاقات نکردم، اما بازتاب عمل آن را لمس کردم و به عنوان صنعتگر معتقدم که عملکردش قابل دفاع است و هم اکنون زمان مناسبی برای تغییر وی نیست.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: وزیر صمت اراده توسعه صنعتی دارد و استیضاح وی موجب ناامیدی تولیدکنندگان می‌شود.

وی اظهار داشت: ما تولیدکنندگان معتقدیم تغییر وزیر صمت تولید کشور را یک سال و نیم عقب می‌اندازد و در شرایط کنونی این اقدام موجب خاموشی صنعت کشور می‌شود.

بارانی گفت: نباید فرصت سوزی کنیم و با نگاه تشکلی و سازنده داخلی واقعی مخالف تغییر وزیر هستم.

این تولیدکننده تصریح کرد: معتقدم مدیران کشور هیچ‌گاه به‌اندازه مدیران کنونی یکدست نبودند و معترضان باید به این مدیران کمک کنند و فرصت‌ها را نسوزانیم.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت گفت: تغییر وزیر صمت موجب بی‌اعتباری شرکت‌ها در جامعه بین‌المللی می‌شود و اعتبار کشور را در حوزه بین‌الملل برای صادرات ضعیف می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha