۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85093565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از  هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه های اردستان  اجرا شد

کاشان - ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان با بیان اینکه کتابخانه‌ها به عنوان مراکز اجتماعی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند گفت: در یک سال گذشته هزارو ۱۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه های این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا،عفت باقری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: با تلاش و همت کارکنان و اعضای کتابخانه های شهرستان این تعداد برنامه فرهنگی در سامانه فعالیت‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ شهرداری های اردستان، زواره و مهاباد نیم درصد سهم کتابخانه عمومی از درآمد شهرداری ها را پرداخت کرده اند.
رییس اداره کتابخانه های عمومی اردستان بیان کرد: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه های شهرستان شدند، در حالیکه در سال ۱۴۰۰ تعداد اعضای کتابخانه های اردستان ۲ هزارو ۲۰۰ نفر بود.
باقری خاطرنشان کرد: برای بالا رفتن سطح مطالعه و استفاده بیشتر فرهنگی از امکانات موجود نیاز به تعامل بین دستگاه های فرهنگی با این نهاد است.
فرماندار اردستان هم در این نشست گفت: سال گذشته در حوزه کتاب و ‌کتابخوانی تلاش بیشتری در شهرستان مشاهده شد و آمار ها این موضوع را نشان می دهد که اتفاق خوبی برای شهرستان است.
سید محمد هادی احمدی طبازواره با اشاره به همکاری شهرداری های شهرستان در زمینه واریز نیم درصد درآمد سهم کتابخانه عمومی افزود: این کار زمینه خدمت دهی بهتر به علاقه مندان به مطالعه را فراهم کرده ،از شهرداری تقاضا داریم در سال جاری این پرداختی ها به موقع و بیشتر از گذشته باشد.

فرماندار اردستان بیان کرد: دستگاه های فرهنگی نسبت به تهیه متن های کوتاه و مفید فرهنگی اقدام و آن را در اختیار رسانه قرار دهند تا در فضای مجازی منتشر شده و مخاطبان از آن ها استفاده کنند.
اردستان دارای ۶ باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ کتابخانه روستایی با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب و چهار هزارو ۵۰۰ عضو است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha