بیش از ۲۵ تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در کهگیلویه وبویراحمد کشف شد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان همزمان که با سراسر کشور اجرا شد بیش از ۲۵ تُن فرآورده خام دامی غیربهداشتی کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

دکتر سید مختار رجایی فر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از پایان طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در استان خبر داد و افزود: در این طرح ملی که از ۱۳ اسفند سال گذشته همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز و تا پنجم اردیبهشت امسال ادامه یافت، ۱۳ اکیپ سیار و هشت اکیپ ثابت مشارکت داشتند.

وی تاکید کرد : در طول ۵۲ روز اجرای این طرح هشت هزار و ۵۴۷ مورد بازدید بهداشتی از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های نظارتی در سطح استان انجام و ۷۹۲ مورد موارد تخلف بهداشتی نیز ثبت شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در طرح نظارتی اسفند و فروردین امسال ۱۶ هزار و ۸۴۸ راس دام سبک و سنگین در مجموع به وزن ۳۳۳ هزار ۶۱۹ کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و یک میلیون و ۲۱ هزار و ۹۰۰ قطعه طیور در مجموع به وزن یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۰۸ کیلوگرم طیور تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شد.

وی از استمرار همکاری‌های بین بخشی با مجموعه جهادکشاورزی استان و ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: روزانه کارشناسان دامپزشکی در سطح استان تمامی سردخانه‌های موجود در کشتارگاه‌ها، کارخانجات فرآورده‌های گوشتی، سردخانه‌های فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی را بررسی و آمار میزان موجودی گوشت قرمز و سفید را به جهادکشاورزی و پشتیبانی امور دام اعلام می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به منظور اطمینان بخشی به شهروندان در خصوص استحصال محصولات کشتارگاه‌های طیور، روزانه کارشناسان ناظر بخش دولتی به سه کشتارگاه صنعتی طیور استان اعزام تا در کنار کارشناسان مسئول فنی این واحدها، نظارت‌های بهداشتی را افزایش دهند.

وی یادآور شد: شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha