سفرای اکو از مناطق تاریخی و گردشگرپذیر اردبیل بازدید کردند

اردبیل - ایرنا - سفرای کشورهای عضو سازمان اکو و مهمانان رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای شرکت در این برنامه وارد این شهر تاریخی شده و از مناطق گردشگری آن بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو که ظهر امروز با استقبال مقامات استانی وارد اردبیل شدند، بعد از ظهر امروز از مناطق گردشگری جنگل فندقلو و مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.

مهمانان رویداد اربیل ۲۰۲۳امروز و در ادامه بازدید از مناطق و اماکن گردشگری از مجموعه های آب گرم و آب درمانی های سرعین بازدید خواهند کرد.

آئین رسمی افتتاح رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فردا پنجشنبه با حضور مهمانان خارجی و وزیر میراث فرهنگی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

روزجمعه نیز مهمانان این رویداد از جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون مغان در جعفرآباد و همچنین از مجموعه کشت و صنعت و دامپروری مغان در شهرستان پارس آباد مغان بازدید خواهند کرد.

۲۳ خبرنگار از خبرگزاری‌های آناتولی ترکیه، تلویزیون کانال ۱۲ ترکیه، اسپوتنیک روسیه، اینیکس لوگزامبورگ، راپلی روسیه، راشاتودی روسیه، NTV ترکیه، موسسه عکس ایمپکت انگلستان، موسسه عکس نورفوتو ایتالیا، موسسه عکس گتی‌ایمیجز امریکا، تلویزیون CCTV چین، المنار لبنان، تلویزیون تی.آر.تی ترکیه، خبرگزاری صدای افغان افغانستان رویداد اربیل۲۰۲۳را برای مخاطبان خود روایت خواهند کرد.

سفرای اکو از مناطق تاریخی و گردشگرپذیر اردبیل بازدید کردند

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشست مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان، شهر اردبیل را با توجه به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کرده بودند.

سفرای اکو از مناطق تاریخی و گردشگرپذیر اردبیل بازدید کردند

نشست‌های تخصصی تبیین زیرساخت‌ها و قابلیت‌های گردشگری اردبیل و جذب سرمایه گذار برای احیای و رونق صنعت گردشگری جزو برنامه های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تدوین شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha