۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۵۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85093863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس از موضع شورای امنیت در مخالفت با گسترش شهرکسازی صهیونیست‌ها تمجید کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب از موضع اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص مخالفت با شهرکسازی صهیونیست‌ها و الحاق اراضی فلسطینی و تعدی به نمازگزاران در صحن‌های مسجد مبارک اقصی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «سما» فلسطین، «جهاد طه» در این باره افزود: این اقدام شورای امنیت وحشی گری اشغالگران صهیونیست را ثابت می کند که دست به این گونه اقدامات علیه ملت فلسطین و اشغال خاک آن و تعدی به مقدسات آن می‌زنند.

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در گزارش خود در شورای امنیت اعلام کرد: عملیات تخریب و تصرف املاک فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس موجب نگرانی ما است.

وی افزود: ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم اخراج فلسطینی‌ها را متوقف کنند.

وینسلند گفت: در هفته‌های گذشته که آرامش نسبی بر اراضی فلسطینی حاکم بود ۱۷ فلسطینی از جمله دو کودک کشته و بیش از صد فلسطینی از جمله چهار زن و ۳۸ کودک به دست نیروهای اسرائیلی زخمی شدند.

وی ادامه داد: باید دلایل امنیتی، سیاسی و اقتصادی که منجر به نزاع میان فلسطین و اسرائیل شده است، حل شود و اقدامات یکجانبه و تحریک آمیز که موجب خشونت شده و مانع پیشرفت در حل نزاع و پایان اشغال می‌شود، پایان یابد.

وینسلند به یورش مکرر پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در ماه رمضان و بیرون راندن نمازگزاران و حمله به آنها اشاره کرد و گفت: ما نگران ادامه اقدامات تحریک‌آمیز در هفته‌های گذشته بویژه تکرار یورش به مسجد الاقصی و خواهان احترام به وضعیت کنونی اماکن مقدس هستیم.

وینسلند اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نباید از زور علیه غیرنظامیان به ویژه کودکان استفاده کنند. ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن داری خود را حفظ کرده و از اتخاذ اقداماتی که ممکن است منجر به وخامت اوضاع شود، خودداری کنند. ما از نزدیک با طرف‌های ذیربط برای آرام کردن اوضاع و هموار کردن راه برای حل سیاسی همکاری می‌کنیم. شهرک سازی بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی و مانعی در برابر صلح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha