۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۳۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85093970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر شورای امنیت ارمنستان : ایروان به دنبال ضمانت‌های امنیتی جدید است

تهران- ایرنا- آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان گفت که ایروان بدنبال ضمانت‌های امنیتی جدید است زیرا سازوکارهای قدیمی دیگر کارآمد نیستند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، گریگوریان چهارشنبه گفت: ارمنستان در وضعیت بسیار دشواری قرار دارد. سازوکارهای قبلی که قرار بود از ما محافظت کنند دیگر کارآمد نیستند.

وی افزود: ارمنستان تلاش می‌کند تا به دنبال ضمانت‌های امنیتی است و تلاش می‌کند ضمانت‌های جدیدی پیدا کند.

گریگوریان همچنین یادآوری کرد که مقام‌های ارمنستان متهم هستند که سعی می‌کنند به غرب نزدیک‌تر شوند «اما ما تعامل گسترده‌ای با هند داریم و در حوزه‌های زیادی برای حل مشکلات امنیتی همکاری می‌کنیم.»

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هفته گذشته هشدار داد: بدون سازوکارهای بین‌المللی امکان دارد که یک روز پس از امضای توافق [میان باکو و ایروان]، جنگی جدید آغاز یا تنش‌های نوین تشدید شود.

وی تاکید کرد: پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دو کشور تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

نخست وزیر ارمنستان ادامه داد: در صورتی که دو کشور به شکل شفاف، بدون ابهام و فریب، تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند و توافق کنند که در آینده هرگز اختلاف ارضی نداشته باشند، پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان واقعی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha