سران کره جنوبی و آمریکا درباره ارائه کمک نظامی به اوکراین صحبت نکردند

تهران- ایرنا- یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی در خصوص موضوعات گفت و گوی یون سوک یول رئیس‌جمهوری این کشور با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، گفت که دو طرف هیچ صحبتی درباره ارائه کمک نظامی به اوکراین نکردند.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور و جو بایدن همتای آمریکایی در جریان نشست روز چهارشنبه خود در واشنگتن درباره کمک نظامی به اوکراین گفت‌وگو نکردند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، کره جنوبی به سیاست ارائه کمک های غیرکشنده به کی‌یف در جریان جنگ با روسیه پایبند بوده است.

اما در جریان نشست رئیس جمهوری کره جنوبی با بایدن بسیاری این گمانه زنی را مطرح کرده بودند که احتمالا بایدن از یول بخواهد کمک های خود را به ویژه در قالب حمایت تسلیحاتی افزایش دهد.

یول یک هفته قبل و پیش از سفر به واشنگتن در یک نشست خبری از نشانه های تغییر سیاست سئول در قبال کمک به اوکراین سخن گفت؛ سخنانی که به باور بسیاری نشانه تغییر رویکرد سئول در همراهی با کشورهای همپیمان آمریکا در تامین سلاح های مرگبار برای اوکراین بود.

وی تاکید کرده بود که چنانچه شرایطی پیش بیاید که جامعه جهانی نتواند از آن چشم پوشی کند برای مثال حمله گسترده به شهروندان اوکراین، قتل عام و یا تخطی جدی از قوانین جنگ، ممکن است دشوار باشد که تنها بر روی حمایت های بشردوستانه و مالی پافشاری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha