۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85093425
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی و آمریکا تشکیلات مشورتی هسته‌ای تشکیل می‌دهند

تهران- ایرنا - روسای جمهوری کره جنوبی و این کشور با انتشار بیانیه مشترک که اعلامیه واشنگتن نامیده شده است اعلام کردند دو متحد درنظر دارند تشکیلات مشورتی هسته ای به عنوان راهی برای تقویت گسترش بازدارندگی آمریکا که این کشور برای سئول فراهم می کند را شکل دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، یک مقام رسمی دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت آمریکا و کره جنوبی " گروه مشورتی هسته ای جدید" تشکیل خواهد شد که ساختاری شبیه گروه برنامه ریزی هسته ای ناتو دارد و " دیدگاه های بیشتری " درباره چگونگی برنامه های آمریکا و آمادگی برای احتمالات مهم را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه افزود آمریکا به شکلی منظم تر تجهیزات استراتژیک را به کره جنوبی برای مقابله با پیشرفت سریع کره شمالی در برنامه های موشکی و هسته ای ارسال خواهد کرد.

این مقام آمریکایی در مصاحبه تلفنی گفت : « ما اعلام می کنیم که قصد داریم در راستای اقدامات بازدارنده مان که ملموس تر باشند از طریق ارسال تجهیزات استراتژیک از جمله زیردریایی اتمی موشکی بالستیک آمریکایی به کره جنوبی که از اوایل دهه ۱۹۸۰ اتفاق نیفتاده است گام برداریم.»

در عوض سئول نیز تعهداتش در قبال آمریکا برای پیمان منع گسترش سلاح هسته ای مجدد تائید خواهد کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پیش تر گفته بود روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا بیانیه مشترکی درباره گسترش بازدارندگی آمریکا طی ملاقات هفته جاری منتشر خواهند کرد.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در حال حاضر برای سفری رسمی به آمریکا رفته است. قرار است او و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پایان امروز اجلاس دوجانبه برگزار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha