به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد دادخواه، روز پنجشنبه به مناسبت "روز ایمنی حمل و نقل" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از ۱۱ اکیپ در راههای استان مشغول لکهگیری و روکش آسفالت هستند.
هفتم اردیبهشت، روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: استفاده از روشهای نوین در اجرای روکش آسفالت حفاظتی بویژه در راههای فرعی، روستایی و معابر کم تردد در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان افزود: امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای روکش آسفالت حفاظتی در استان منعقد که اجرای آن شروع شده است و امیدواریم بتوانیم تا پیش از پایان فصل کاری(اواسط پاییز)، گام موثری در راستای ترمیم رویه آسفالت راههای استان برداریم.
وی اضافه کرد: عُمر رویه آسفالت در بعضی از راه های روستایی استان اصفهان بدلیل کمبود منابع مالی، به بیش از ۲۰ تا ۲۵ سال رسیده است.
دادخواه خاطرنشان کرد: ارتقا و ایمنی راهها بعنوان اولویت نخست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور است که در نتیجه آن کاهش حوادث رانندگی، تلفات، مصدومان و هزینهها و خسارتها را بدنبال دارد.
به گفته وی، کار بزرگی در زمینه ارتقای ایمنی راههای استان شروع شده است و نیوجرسیهای مَفصلی بتُنی در محورهای اولویتدار و پُرترددی مثل آزادراه معلم، محور اصفهان- بهارستان، محور کاشان- نطنز- اردستان و ورودی اصفهان از سمت سجزی در حال نصب است و تمام مبادی ورودی شهر اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد.
دادخواه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راههای استان انجام شده و در حال اجراست، بیان کرد: اصفهان بعنوان چهارراه ترانزیتی کشور در همسایگی ۹ استان قرار دارد و دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که ۵۰ درصد طول این راهها شامل راههای روستایی میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان اظهار داشت: راههای روستایی این استان بدلیل میزان تردد و وجود مناطق گردشگری و حجم بالای جابهجایی بار و محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی گفت: بطور متوسط روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در محورهای اصلی و مجهز به تردد شمار اصفهان ثبت میشود که با توجه به این حجم بالا باید اقدامات ویژه ای انجام شود و راههای این خطه فراتر از دیگر استانها مورد توجه قرار گیرد.
دادخواه ادامه داد: بدلیل وجود صنایع بزرگی نظیر فولاد مبارکه و ذوبآهن، شهرکهای صنعتی متعدد و بیش از یک هزار معدن فعال، حجم زیادی از بار در این استان حمل میشود که در بعضی موارد با تخلفهایی از جمله حمل بار با تُناژ اضافه همراه است که خسارت شدیدی به رویه راههای استان وارد کرده است.
وی با اشاره به جابهجایی سالانه ۵۴ میلیون تُن بار در استان اصفهان اظهار داشت: حدود یک هزار کیلومتر از راههای شریانی و اصلی این استان خرابی شدید با متوسط دارد که هزینه ترمیم آن در سال جاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.
مسوول جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان اصفهان نیز در این نشست گفت: چالش جدی در حوزه ترافیک و ایمنی خودروها در کشور و استان اصفهان وجود دارد.
حسین حسینزاده با بیان اینکه تشکل جمعیت طرفداران ایمنی راهها، سازمانی مردم نهاد، داوطلب غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، افزود: هدف این جمعیت، بهبود وضعیت ترافیک و ارتقای فرهنگ ایمنی در حمل و نقل جادهای کشور است که دفتر نمایندگی نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان اصفهان هم راهاندازی شده است.
وی ابراز اطمینان کرد که ایجاد تشکل مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راهها بطور حتم در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی راهها موثر خواهد بود.
حسین زاده با بیان اینکه خودروسازها باید برای ارتقا ایمنی تولیدات خود تابع نظرات مردم باشند، ادامه داد: وضعیت کنونی ایمنی خودروها در تصادفات رانندگی در شان مردم ایران نیست که بخشی از آن به خودروسازان برمیگردد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان در زمینه حمل کالا سهم ۱۰ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است و رُتبه نخست کشور در مجموع تناژ حمل شده را در اختیار دارد.
این استان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.
نظر شما