۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85094309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار در زنجان ۱۲ درصد کاهش یافت

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85094309
حوادث ناشی از کار در زنجان ۱۲ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد حوادث ناشی از کار در این استان ۲۸۱ مورد بود که در سال گذشته با وجود افرایش تعداد کارگاهها، این رقم با کاهش حدود ۱۲ درصد به ۲۵۰ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طیب جعفری روز چهارشنبه در دیدار منتخبان جامعه کارگری استان با امام جمعه زنجان افزود: حوادث شغلی به هر صورت و درجه‌ای که باشد برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری در بر دارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی از جمله آنها به شمار می رود از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

وی ادامه داد: به طور میانگین سالانه حدود ۱۰ حادثه کار منجر به فوت در استان اتفاق می افتد که با توجه اجرای طرح نهضت ملی مسکن و افزایش قابل توجه کارگاههای ساختمانی در این پروژه ها، تعداد جانباختگان حوادث کار در استان افزایش نداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بازرسی ها از واحدهای تولیدی و کارگاهها به منظور کمک به رعایت قوانین و مقررات و رعایت پوشش های بیمه ای در استان به طور مستمر انجام می شود، افزود: افزایش شمار تشکل های کارگری در استان از دیگر رویکردهای ما است چرا که معتقدیم این تشکل ها زمینه هم افزایی و مفاهمه بهتر را فراهم می کند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۱۳۰ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان خبر داد و اظهار کرد: توسعه خانه های بهداشت کارگری جزو اولویت ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به اجرای طبقه بندی مشاغل در برخی واحدها و صنایع استان اشاره کرد و گفت: این طرح در افزایش دستمزدها با احصای قابلیت ها موثر است و تحقق آن را در دیگر واحدهای مشمول نیز دنبال می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha