۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 85094394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان لبنان

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85094394
دیدار امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان لبنان

بیروت-ایرنا- وزیر امور خارجه با رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره مهمترین موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.  

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا از لبنان، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنانی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه با تمجید از نقش و تلاش‌های نبیه بری در صحنه سیاسی داخلی لبنان، بر ضرورت حل و فصل مسائل داخلی این کشور با استفاده از ساز و کارهای داخلی و گفتگو و توافق میان جریان‌های سیاسی لبنانی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با قدردانی از نقش برجسته لبنان و مقاومت لبنانی در ایستادگی در مقابل تلاش‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه، بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف بویژه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی، با توجه به زمینه‌ها و فرصت‌های مناسب در دو کشور تاکید کرد.

رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی خود از تحولات جاری پس از توافق تهران - ریاض و با برشمردن اثرات مثبت آن در سطح منطقه و خصوصا وحدت جهان اسلام، لبنان و مقاومت آن را سنگری سترگ در مقابل رژیم صهیونیستی دانست.

طرفین در این دیدار در خصوص اوضاع یمن،  بحرین،  فلسطین و سودان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه شامگاه گذشته در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در بدو ورود و در کنفرانس خبری، با بیان اینکه هم جمهوری اسلامی ایران و هم لبنان از تحولات جدید در منطقه متأثر خواهند شد، تأیید کرد: ایران امنیت و رفاه لبنان را امنیت و رفاه منطقه و خود می‌داند.

وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری هم مهمان سلطنت عمان بود و با همتای خود و دیگر مقامات عمانی درباره مهمترین موضوعات اقتصادی و سیاسی در روابط دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha