۲ هزار میلیارد ریال برای رشد تولید بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد

دزفول-ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح اقدامات وزارت بهداشت برای مهار تورم و رشد تولید، گفت: سال گذشته افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای رشد تولید در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

یونس پناهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: از آغاز به کار دولت آیت الله رئیسی تولید علم و فناوری را در کشور جدی گرفتیم به طوری که از شهریور ۱۴۰۰ یکی از شعارهایی که مقام عالی وزارت در مجلس شورای اسلامی داد، این بود که تحقیقات و فناوری کشور را با حفظ تولید علم به سمت اقتصاد دانش بنیان و شرکت های با قابلیت تولید تجهیزات پزشکی سوق دهیم.

وی افزود: ۶۳۰ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت در اوایل سال گذشته فعال بود که اواخر سال گذشته این تعداد به ۲ هزار و ۱۰۰ شرکت رسید.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ابتدای سال گذشته حدود ۲۰ درصد مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به حوزه سلامت بود که این تعداد به ۳۰ درصد رسیده است.

پناهی با بیان اینکه این روند تداوم خواهد یافت، گفت: در خصوص مهار تورم و رشد تولید، همه معاونان وزیر بهداشت به اجرای برنامه‌های کاملا کمی در خصوص تحقق شعار سال مقید شدند که در این خصوص گزارش جامعی به وزیر ارسال و برنامه‌ها در خصوص مهارتورم و رشد تولید ارائه شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت افزون بر ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور گفت: بیشتر این مراکز در حوزه سیاستگذاری تحقیقاتی فعال هستند که به آنها ماموریت داده شده در راستای مهار تورم اقدام کنند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان در نشست رئیس جمهور با دانشمندان و وزیر بهداشت، این برنامه ها ارائه شد، هفته آینده نیز نشستی دیگر برگزار خواهد شد تا دانشمندانی که در مهار تورم برنامه‌ای دارند آن را ارائه کنند.

پناهی بیان کرد: برای رشد تولید نیز تمام نیازهای حوزه سلامت در حوزه مواد دارویی و تجهیزات پزشکی شناسایی شده و متناسب با زیرساخت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دسته‌بندی شدند. علاوه براین تفاهم نامه‌ای با تمام دانشگاه‌ها منعقد و موارد مطرح شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: برای مثال موضوعات دیابت و ریزگردها در برنامه دانشگاه علوم پزشکی اهواز گنجانده شده تا در خصوص زیرساخت‌های ریزفاکتورها، فراورده‌ها، محصولات موردنیاز اقدام شود.

وی تصریح کرد: برای امسال نیز بر رشد تولید تاکید شده و در این راستا اواخر سال گذشته، افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

پناهی گفت: برای دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز ماموریتی در خصوص تغییرات اقلیمی داده شده که یک ماموریت بسیار جدی است زیرا بی آبی و ریزگردها امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار داده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با عملیاتی شدن این روند، اعضای هیات علمی در راستای تولید علم به کار گرفته شدند و زیرساخت‌های اضافی نیز تولید نمی‌شود.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد و از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha