۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۳:۱۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85094876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: نیاز بشردوستانه سوریه بی‌سابقه است

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۳:۱۵
کد خبر: 85094876
سازمان ملل: نیاز بشردوستانه سوریه بی‌سابقه است

نیویورک – ایرنا- نماینده بخش امور بشردوستانه سازمان ملل متحد به اعضای شورای امنیت گفت: مقیاس کنونی نیاز بشردوستانه در سوریه حتی در تاریخ طولانی و بیرحمانه بحران این کشور  بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیزا دوگتن مدیر بخش مالی امور بشردوستانه و بسیج منابع عصر پنجشنبه به وقت محلی به نمایندگی از مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در شورای امنیت گفت: نزدیک به سه ماه از زمین لرزه های ویرانگر ترکیه و سوریه می گذرد. سازمان ملل و شرکای بشردوستانه آن به حمایت از تلاش های بازسازی سوریه ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: این زلزله همچنین بر واقعیت وحشتناکی تأکید کرد مبنی بر این که ۱۲ سال درگیری مسلحانه، فشارهای فزاینده اقتصادی، کاهش خدمات عمومی، و زوال زیرساخت‌های حیاتی، جمعیت سوریه را به شدت در برابر شوک‌ها و استرس‌ها آسیب‌پذیر کرده است.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: حتی قبل از زلزله، ۱۵.۳ میلیون نفر در سوریه یا بیش از نیمی از کل جمعیت - این کشور به کمک های بشردوستانه و حمایت های حفاظتی نیاز داشتند.

وی افزود: در سراسر سوریه، بیش از ۶.۹ میلیون نفر آواره داخلی هستند که بسیاری از آنها چندین بار آواره شده اند. حدود ۸۰ درصد از این جمعیت اکنون حداقل برای پنج سال از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

وی گفت: در شمال غرب سوریه، آژانس‌های سازمان ملل و شرکای آنها همچنان از هر سه گذرگاه مرزی موجود، باب الهوی، باب السلام و الراعی برای دسترسی به میلیون‌ها نفر در هر ماه استفاده می‌کنند.

مدیر بخش مالی امور بشردوستانه سازمان ملل ادامه داد: درخواست فوری برای کمک مالی به سوریه تقریباً به طور کامل تأمین شده و بیش از ۳۸۴ میلیون دلار کمک جمع آوری شده اما کمک بسیار بیشتری مورد نیاز است.

وی افزود: طرح واکنش بشردوستانه سوریه به شدت با کمبود بودجه مواجه است و تنها ۳۶۳ میلیون دلار از ۴.۸ میلیارد دلار مورد نیاز جمع آوری شده و این کمتر از ۸ درصد کل نیاز اعلام شده است.

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: حمایت مستمر از سوی اهداکنندگان، مقامات محلی، کشورهای عضو سازمان ملل و شورای امنیت برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه سوریه ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha