۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85095780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت کلزای کشت‌شده در چهارمحال و بختیاری مطلوب است

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85095780
وضعیت کلزای کشت‌شده در چهارمحال و بختیاری مطلوب است

شهرکرد- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافت و با انتخاب رقم مناسب و تاریخ کاشت هم‌اکنون ۱۰۰ درصد اراضی از سطح سبز خوبی برخوردار شده و با وجود سرمای شدید، این اراضی در سال گذشته دچار سرمازدگی نشده است.

به گزارش ایرنا، روح الله سعیدی روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران استان از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه استان در کشت کلزا خبر داد و پیش‌بینی کرد امسال بیش از ۴۰۰ تن دانه کلزا در استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه در استان از ارقام نپتون، هیدرومل و نیما استفاده شده است، تصریح کرد: مقاوم بودن به سرما و عملکرد بالا از مزایای این ارقام به شمار می‌رود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ تن دانه کلزا از این سطح برداشت شود که رعایت تاریخ کشت مناسب در استان در مناطق سردسیر تا ۲۵ شهریور و در مناطق معتدل تا ۱۰ مهر است.

سعیدی با بیان اینکه، این دانه گیاهی به دلیل کیفیت، کمیت و سازگاری به شرایط محیطی مختلف در استان قابلیت کشت دارد، افزود: کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت غلات مورد توجه قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha