اجرایی شدن مالیات بر معاملات مکرر مسکن منوط به اجرای کامل سامانه املاک و اسکان است 

تهران- ایرنا- کارشناس مسکن با اشاره به لایحه وضع مالیات بر معاملات مکرر مسکن اظهار داشت: محقق‌ شدن این لایحه به اجرای کامل سامانه املاک و اسکان بستگی دارد.

فرشید ایلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از سوی دیگر این سامانه باید به بانک نیز متصل تا هر گونه نقل و انتقالات مالی در خصوص املاک مستند به این سامانه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه از سال ۹۴ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، تأکید کرد: پیش‌ از این دستگاه‌هایی از جمله ثبت‌ اسناد و املاک، سازمان شهرداری و دهیاری‌ها همکارهای‌های لازم را نداشته و دیگر دستگاه‌های مرتبط مانند آب، برق، گاز و تلفن نیز اطلاعات به‌روزرسانی شده نداشتند.

ایلاتی با اشاره به برنامه دولت برای ساماندهی بازار مسکن، بیان داشت: مجموع این اقدامات موجب شده تا امروز شاهد این باشیم که روند تعاملات دستگاه‌ها برای اجرای کامل سامانه املاک و اسکان در مسیر خوبی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات‌رسانی، اطلاعات مورد نیاز خود را در سامانه قرار دادند، گفت: همچنین شرکت پست در حال تکمیل اطلاعات است.

کارشناس حوزه مسکن با اشاره به اینکه با هدف الزام مردم برای ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان باید، ارائه خدمات را منوط به ثبت اطلاعات سکونت و مالکیت در این سامانه قرار بدهند، گفت: چرا که این سامانه، مسیر اصلی برای برنامه‌ریزی، پشتیبانی و تصمیم‌سازی سیاست‌گذاری‌ها در بازار مسکن خواهد بود و موجب هدف‌گذاری و حمایت‌های هدفمند، دقیق و هوشمند در این بخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha