۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85096237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

تهران- ایرنا- پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی همزمان با دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس برنامه‌های مختلف و نشست‌های علمی برگزار می‌کند.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، ایستگاه های بوشهر، بندرعباس، چابهار و نوشهر متعلق به پژوهشگاه در این روز با برگزاری برنامه‌هایی اهمیت حفاظت از محیط زیست دریایی- اقیانوسی در سطح کودکان و نوجوانان را ‏تبیین و نتایج آخرین تحقیقات محققان پژوهشگاه در خلیج فارس را ارائه می‌دهند. ‏

پژوهشگاه در این روز دوره آموزشی مسوولیت پذیری اجتماعی در قبال محیط زیست دریایی ویژه دانش ‏آموزان مقطع ابتدایی با همکاری دفتر منطقه ای یونسکو تهران در استان های سیستان و ‏بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و مازندران را برگزار می‌کند.

همچنین‏ برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال توسط مرکز بوشهر با همکاری کانون پرورش فکری ‏کودکان و نوجوانان و بنیاد ایرانشناسی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این روز است. ‏
علاقمندان می توانند آثار خود را به نشانی ‏Paint@inio.ac.ir‏ ارسال کنند.

نشست علمی مشترک اعضای هیات علمی پژوهشگاه و دانشگاه هرمزگان با عنوان آخرین ‏یافته های علمی علوم دریایی در خلیج فارس ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹ تا ۱۲ سالن ابن ‏سینا دانشگاه هرمزگان و سخنرانی علمی با عنوان متئوسونامی (خیزاب) در خلیج فارس توسط دکتر محمدحسین کاظمی ‏نژاد عضو هیات علمی پژوهشگاه ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از این پیوند https://www.skyroom.online/ch/inioas/persiangulf‎۱۴:۲۸ می‌توانند به شکل برخط از این نشست علمی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، دهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است. این نامگذاری با توجه به رویداد تاریخی بیرون راندن پرتغالی‌ها از بندر عباس توسط امام قلی خان، فرزند دلاور الله وردی خان (حاکم ایالت فارس) در دهم جمادی الاخر سال ۱۰۳۱ هجری قمری (۲۹ اوت سال ۱۶۲۲ میلادی)، پس از یک صد و ۱۷ سال تسلط استعماری و نظامی بر منطقه سوق‌الجیشی خلیج فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha