بهره‌برداری از پتروشیمی نمین منوط به احراز استانداردهای محیط زیست است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: آغاز بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی شهرستان نمین منوط به احراز استانداردها و همچنین اجرای تکالیفی است که در مجوز اولیه این مجموعه صنعتی اعلام شده است.

محسن قاسم‌پور روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا در خصوص مجوزهای محیط زیستی پتروشیمی نمین و فعالیت این مجتمع اظهار کرد: پتروشیمی نمین در سال‌های گذشته طبق پیوست زیست محیطی احداث شده و در آن مقطع برای نحوه فعالیت و بهره برداری از آن، شرایط زیست محیطی تعریف شده است که باید طبق آن شرایط و ملاحظات فعالیت کند.

وی ادامه داد: این مجتمع الان به مرحله آغاز فعالیت نزدیک شده اما بهره برداری نشده است و شرایط محیط زیستی تکلیف شده را انجام نداده است و مجتمع پتروشیمی نمین باید تکالیف محیط زیستی مندرج در مجوز اولیه را انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نصب سیستم‌های بازدارنده، فیلترینگ تصفیه خانه، پایش آنلاین و فضای سبز کافی را چهار شرط حفاظت محیط زیست برای فعالیت و بهره برداری از این مجتمع عنوان کرد و افزود: تا زمانی که پتروشیمی نمین این اقدامات را انجام ندهد مجوز فعالیت به آن نخواهیم داد.

قاسم پور با بیان اینکه مسئولین این واحد تولیدی دو سه ماه است که در حال راه اندازی و نصب سیستم‌های بازدارنده و تصفیه پساب هستند، گفت: کارشناسان محیط زیست این سیستم‌ها را بررسی خواهند کرد و در صورتی که استانداردهای قید شده در مجوز اولیه را احراز کند به آن مجوز فعالیت خواهیم داد.

وی یادآورشد: مجوزهای زیست محیطی دارای ۲ مرحله احداث و بهره‌برداری است که پتروشیمی نمین مجوزهای لازم از مراجع مرتبط به ویژه محیط زیست را برای احداث دریافت کرده و به هنگام بهره‌برداری نیز باید تمامی شروط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تاکید کرد: حفاظت و حراست از محیط زیست خط قرمز این اداره کل است. البته این به معنی مخالفت با توسعه نیست و محیط زیست از توسعه پایدار حمایت می‌کند.

قاسم پور با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست، یادآورشد: وجود محیط زیست بکر و سالم موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست و در عین حال نباید فراموش کرد که داشتن محیط زیست پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است.

وی با بیان اینکه داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم حقوق عامه بوده و حق الناس است، اظهار کرد: همه آحاد مردم باید برای داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم تلاش کنند تا این امانت را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha