وزیر صمت مستحق استیضاح نیست/خانه ملت بی‌طرفی را در انعکاس اخبار رعایت نمی‌کند

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدامات پوپولیستی برای تصاحب کرسی‌های مجلس، گفت: خانه ملت اخبار را عادلانه و بی‌طرف منعکس نمی‌کند.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وحدت و همکاری قوای سه‌گانه و همه مدیران و مسئولان کشور گفت: در شرایط فعلی کشور با توجه به مشکلات حوزه اقتصاد و معیشت، ضرورت وحدت و همدلی قوا بیش از بیش ضروری است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باید طعم این وحدت و همدلی را بچشند، در مقطع کنونی با توجه به اینکه نوعی همگرایی بین قوا وجود دارد. مردم توقع ندارند که این همگرایی مورد خدشه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت بین قوا باید عملی و متقابل باشد، گفت: همانطور که مجلس باید با دولت همکاری و هم افزایی داشته باشد دولت هم باید از مشورت و همراهی مجلس و قوه قضاییه غافل نشود.

ویس‌کرمی ادامه داد: فرصت خوبی برای دولت جهت استفاده از ظرفیت مجلس برای اصلاح قوانین وجود دارد که متاسفانه دولت از این فرصت استفاده نکرده است باید لوایح مهم برای باز کردن گره از موانع تولید و توسعه کشور به مجلس ارائه شود.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس باید در مصوبات و نظارت ملاحظه مسائل کلان کشور را داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید مصوبات مجلس قابل اجرا باشد مصوبات که قابل اجرا نیست و بار مالی زیادی دارد موجب ایجاد تورم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تصویب بودجه و تصویب طرحها به گونه‌ای که بار مالی زیادی داشته باشد مصداق عدم همکاری با دولت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظارت مجلس بر دولت باید از سر خیرخواهی باشد، اظهار داشت: مجلس نباید در ابتدای نظارت به دنبال استیضاح برود باید از راهکارهای دیگر استفاده کرد.

ویس‌کرمی تاکید کرد: اکثر دوستانی که به‌دنبال استیضاح وزیر صنعت هستند از ابتدا با انتخاب فاطمی‌امین مخالف بودند، استیضاح‌کنندگان همان افراد قبلی هستند و موضوع استیضاح قیمت غیر واقعی خودرو است.

وی ادامه داد: قیمت خودرو تابع علل و عوامل متعددی است خودرو تبدیل به یک مشکل برای کشور شده و یکی از مطالبات مردم است اما همه‌ی مولفه های تعیین قیمت خودرو در دست وزارت صمت نیست، وزارت صمت برای واردات خودرو لایحه‌ای آورد که فعلاً در مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شده است.

ویس کرمی اظهار داشت: مولفه‌های متعددی برای بررسی عملکرد وزارت صمت وجود دارد با توجه به شرایط خاص کشور باید عملکرد وزارت صمت را قضاوت کرد. به نظر من عملکرد وزارت صمت مثبت و خوب بوده است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی اخیر با سرپرست اداره می شوند، استیضاح وزیر صمت چالش جدی برای دولت ایجاد خواهد کرد.

ویس‌کرمی با بیان اینکه همه نظام باید پای کار حل مشکل خودرو بیایند، تاکید کرد: وزیر صمت مستحق استیضاح نیست، این وزارتخانه دستاوردهای خوبی در سال در دو سال اخیر داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس استیضاح وزرا با امضای ۱۰ نماینده قابل طرح است اگر از این ابزار به درستی استفاده نشود موجب اختلال در امور کشور خواهد شد، دلایل استیضاح وزیر صمت شاید عامه پسند باشد اما کارشناسی و دقیق نیست دو ماهه نمی‌توان مشکل خودرو را حل کرد. این مشکل طی سالهای طولانی ایجاد شده است.

ویس‌کرمی تاکید کرد: به جای اینکه مسئولان مشکلات را به گردن یکدیگر بیندازند باید برای حل مشکلات به یکدیگر کمک کنند مسئولان کشور باید با هم سختی‌ها را تحمل کرده و در شنیدن انتقادات سهیم شوند، اینکه در مشکلات کشور تقصیر را به گردن هم بیندازند از اخلاق سیاسی به دور است.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم بیشترین همکاری را با دولت داشت گفت: مسئولان باید برای حل مشکلات مردم قدم بردارند.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و نماز عید فطر گفت: مردم پای‌کار انقلاب هستند و در مراسم ملی و مذهبی که نوعی رفراندوم بوده است شرکت کردند.

ویس‌کرمی تأکید کرد: در این شرایط باید مسئولان با همکاری و وحدت در راستای حل مشکلات مردم قدم بردارند نباید پیام واگرایی به جامعه مخابره شود، مسئولان باید در عمل از ولایت فقیه تبعیت کنند. نباید اختلافات بین قوا برجسته شود این کار ظلم به مردم است.

وی با اشاره به تلاش برخی جریانات سیاسی برای اختلاف افکنی بین قوا گفت: متاسفانه برخی سیاسیون به فکر باز کردن راه سیاسی برای آینده در سال آخر مجلس هستند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و پایگاه اطلاع رسانی مجلس (خانه ملت) گفت: صدا و سیما و خانه ملت عدالت لازم را اجرایی نمی کنند، صدا و سیما گویا فقط چند نماینده را می شناسد و با سایر نمایندگان که در صحن علنی مجلس، فعال نباشند، ارتباطی ندارد. یکی از دلایل بی اعتمادی مردم به صدا و سیما همین است.

ویس کرمی اظهار داشت: پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت باید تلاش کند تا به معنای واقعی خانه ملت باشد متاسفانه جهت‌گیری‌های این پایگاه اطلاع رسانی در پوشش اخبار به گونه ای نیست که مورد انتظار نمایندگان است در حالی که خانه ملت و صدا و سیما از بودجه بیت المال ارتزاق می‌کنند اما بی‌طرفی را رعایت نمی‌کنند و واقعیات جامعه را انعکاس نمی‌دهند.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس اظهار داشت: در گذشته نیز مردم عکس العمل منفی به این گونه اطلاع رسانی ها داشتند این اقدامات مضر است.

وی با بیان اینکه اقدامات قدرت طلبانه و حرکات پوپولیستی سیاسی برای مردم قابل تشخیص است، تصریح کرد: امیدوارم در سال انتخابات نمایندگان مجلس به فکر منافع مردم باشند نه اینکه از حالا جهش‌هایی را برای تصاحب صندلی‌های مجلس آغاز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha