۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85096505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردیس شاعر پیشکسوت میاندوآبی رونمایی شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبر: 85096505
سردیس شاعر پیشکسوت میاندوآبی رونمایی شد

مهاباد - ایرنا - سردیس استاد «حسین ضابط» معلم پیشکسوت و شاعر طنزپرداز اهل میاندوآب به عنوان چهره فرهنگی در خانه خانه فرهنگ و ادب و مطبوعات این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خیرنگار ایرنا، مدیر خانه فرهنگ، ادب، مطبوعات و رسانه‌های میاندوآب عصر شنبه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سردیس استاد «ضابط» در راستای رسالت این خانه و به منظور شناساندن و بزرگداشت مقام فعالان فرهنگی و هنری شهرستان ساخته شده‌ است.

سیامک نجفیان افزود: هدف اول این خانه آن است که در زمان قید حیات افراد شاخص فرهنگی و هنری شهرستان، از یک عمر فعالیت آنان تجلیل شود.

وی گفت: فعالیت‌های خانه فرهنگ و ادب و مطبوعات میاندوآب در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و هنر با ساخت سردیس و یا تندیس هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان جهت نصب در محل خانه فرهنگ و ادب در دستور کار قرار دارد.

نجفیان با بیان اینکه استاد ضابط از معلمان شهرستان میاندوآب است که بسیاری از معلمان و استادان و نخبگان امروزی این دیار از شاگردان وی هستند، ادامه داد: نحوه تدریس در کلاس درس و اشعار طنزگونه او همیشه در ذهن ما ثبت شده است.

مدیر خانه فرهنگ، ادب، مطبوعات و رسانه‌های میاندوآب اضافه کرد: شعرهای او معمولاً به زبان ترکی بود البته به زبان کردی، فارسی و عربی نیز شعر سروده است.

سردیس شاعر پیشکسوت میاندوآبی رونمایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین از برگزاری جشنواره شعر رضوی در خرداد امسال به میزبانی میاندوآب خبر داد و افزود: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۱۷ دوره در آذربایجان غربی برگزار شده است.

علیرضا نوروزی گفت: برگزاری شب‌های شعر رضوی به زبان ترکی در استان و استان‌های همجوار همچنین در کشور ترکیه از جمله برنامه‌های این جشنواره است و اولین جلسه شب شعر رضوی به زبان ترکی در شهر مراغه اواخر سال ۱۴۰۱ همزمان با نیمه شعبان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از سه پایگاه خبری این شهرستان که اخیرا مجوز فعالیت آنها از سوی اداره مطبوعات وزارت فرهنگ صادر شده هم رونمایی شد.

این پایگاه‌های خبری شامل «زلال پرس» به مدیر مسوولی میلاد مانوسیان و به شماره مجوز ۹۳۹۶۴، «قوشاچای نیوز» به شماره مجوز ۹۲۲۹۱ به مدیر مسوولی مسعود فضلعلی‌پور و «تاپار نیوز» به شماره مجوز و به مدیر مسوولی نسیم‌ بابانژاد است که با آغاز فعالیت آنها تعداد پایگاه‌های خبری شهرستان به هفت مورد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به رسالت اصلی خبرنگاران در انتشار اخبار تاکید کرد: رسانه‌ها با حفظ اصل بی‌طرفی و به صورت مستقل فعالیت کنند.

نوروزی ادامه داد: همچنین انتقاد سازنده و رساندن مطالبات مردم به گوش مسوولان از ویژگی‌های بارز رسانه‌هاست.

در میاندوآب علاوه بر هفت پایگاه خبری، سه رسانه مکتوب نیز شامل هفته‌نامه های قلعه، گشایش و طرز فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha