۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۳۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85096645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی شاه اردن و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره منطقه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به اردن با شاه این کشور دیدار و درباره بحران‌های منطقه و جهان گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالله دوم» شاه اردن با هیأتی از اعضای کنگره آمریکا به ریاست «کوین مک‌کارتی» دیدار و گفت وگو کرده است.

پادشاه اردن شنبه شب با مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های کنونی در منطقه و جهان را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی اردن، در این دیدار به دوستی تاریخی و مشارکت راهبردی اردن و آمریکا و سازوکارهای تقویت آنها در زمینه‌های مختلف پرداخته شد.

عبدالله دوم همچنین از حمایت آمریکا و کنگره این کشور از اردن قدردانی و بر اهمیت تقویت همکاری و ادامه هماهنگی در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه و جهان صحبت کردند.

شاه اردن همچنین بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای یافتن چشم انداز سیاسی برای حل مساله فلسطین که راه را برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها برای دستیابی به صلح عادلانه و جامع بر اساس راه‌حل دو کشوری هموار کند، تاکید کرد.

جزئیات بیشتری از این دیدار و گفت وگو گزارش نشده است.

شاه اردن فروردین گذشته نیز با هیاتی از کنگره آمریکا به ریاست «کنت کالورت» رئیس کمیته فرعی تخصیص بودجه دفاعی در مجلس نمایندگان دیدار و گفت وگو کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha