ترخیص ۳ هزار جوان از خانه‌های نگهداری شبانه‌روزی بهزیستی

تهران - ایرنا - سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: در یک دهه اخیر حدود ۳ هزار جوان از خانه‌های نگهداری شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی ترخیص و وارد جامعه شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، در سال‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای برای بهبود وضعیت جوانان ترخیص شده از مراکز نگهداری بهزیستی و همچنین آماده‌سازی و توانمندسازی نوجوانان در مراکز پیش از ورود به جامعه صورت گرفته است.

همچنین براساس این گزارش، مجمع مشورتی فرزندان ترخیص شده از مراکز نگهداری بهزیستی به‌زودی تشکیل می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: گردهمایی فرزندان مستقل شده سازمان بهزیستی در سراسر کشور برای نخستین‌بار در ماه مبارک رمضان به صورت هماهنگ در ۷۵ شهرستان کشور برگزار شد.

در این گردهمایی از فرزندانی که در ۱۰ سال اخیر سن ۱۸ سالگی خود را سپری کردند و بعد از آماده‌سازی وارد جامعه شده بودند، دعوت به عمل آمد تا بار دیگر در کنار مربیان سابق خود حضور یابند که یکی از جلوه‌های زیبای این مراسم حضور برخی از این عزیزان با فرزندان خود در برنامه افطاری بود.

تاکید بر ضرورت مطالبه گری انجمنها و نخبگان دارای معلولیت

بر اساس این گزارش، غلامرضا فروغی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ضرورت مطالبه گری انجمنها و نخبگان دارای معلولیت، گفت: شروع ناامیدی و دوری از اجتماع زمانی رخ می‌دهد که فرد دارای معلولیت قبول کند معلولیت محدودیت است.

وی مطالبه‌گری را کلیدواژه و اساس رسیدن به مقصود بیان و تحقق اهداف و فعالیت‌ها را در میدان حضور داشتن عنوان کرد و افزود: ما در شرایط فعلی کشور نیازمند افرادی هستیم که بیش از سخن در میدان عمل تلاش و فعالیت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha