۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85097061
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سن ازدواج در خراسان شمالی پایین تر از متوسط کشوری است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبر: 85097061
سن ازدواج در خراسان شمالی پایین تر از متوسط کشوری است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: پارسال میانگین سن ازدواج ثبت شده بار اول بر حسب سن زن و مرد در استان به ترتیب ۱.۱۰ و ۱.۲ سال پایین‌تر از میانگین کشوری ثبت شده است.

علی زاهدی نیا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته میانگین سن ازدواج مردان در کشور ۳۰ سال و هفت ماه و در استان ۲۹ سال و پنج ماه ثبت شده است که بر این اساس مردان خراسان شمالی در زمان ازدواج یک سال و ۲ ماه جوان تر از میانگین کشوری هستند.

وی افزود: همچنین در این مدت؛ میانگین سن زنان کشور ۲۵ سال و هفت ماه و در خراسان شمالی ۲۳ سال و ۹ ماه ثبت شده است که بر این اساس زنان این خطه یک سال و ۱۰ ماه جوان تر از میانگین کشوری تشکیل خانواده داده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته هفت هزار و ۹۵۵ واقعه ازدواج در استان ثبت شد که این رقم نسبت به سال ماقبل آن ۷.۱ درصد کاهش دارد.

وی گفت: بیشترین تعداد ازدواج مردان استان در بازه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲ هزار و ۴۴۷ مورد گزارش شده است و ۲ هزار و ۱۲۷ نفر از مردان هم در زمان ازدواج ۲۵ تا ۲۹ سال سن داشتند.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۲۳ نفر از زنان هم به هنگام ازدواج ۱۵ تا ۱۹ سال سن داشتند که بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در بازه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال هم یکهزار و ۶۳۷ واقعه ازدواج به ثبت رسید.

ثبت ۲ هزار و ۵۹۰ واقع طلاق

زاهدی نیا درباره ثبت واقعه طلاق در سال گذشته اظهار کرد: پارسال ۲ هزار و ۵۹۰ واقعه طلاق در استان ثبت شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۶.۶ درصد افزایش دارد.

وی گفت: ۱۱۵ مورد از واقعه طلاق در استان پس از کمتر از یک سال زندگی مشترک ثبت شده است، ۱۸ مورد از زوج هایی که طلاق گرفتند یک تا ۲ سال زندگی مشترک داشتند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲۲۲ مورد از طلاق ها هم پس از ۲ تا سه سال زندگی مشترک به ثبت رسیده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha