ماشین‌آلات تولید باید به‌روز شود تا بهره‌وری افزایش کند

تهران-ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی با اعلام اینکه سهم تولید داخل در بازار دخانیات کمتر از ۲۵ درصد است، گفت: حساب و کتاب‌ها باید شفاف و ماشین‌آلات به‌روز شود تا بهره‌وری افزایش کند که بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار بگیریم.

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» روز یکشنبه در آیین تجلیل از کارگران در شرکت دخانیات با بیان اینکه دخانیات به یک شرکت زیان‌ده تبدیل شده است، اظهار داشت: سیگارهای خارجی قاچاق به راحتی وارد کشو می‌شود که باید حلقه مفقوده را پیدا کنیم‌.

وی افزود: باید با به‌روزرسانی امکانات، ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت و تولید را فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حساب و کتاب‌ها باید صاف و ماشین‌آلات به‌روز شود تا بهره‌وری افزایش کند که بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار بگیریم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه باید با خط تولید جدید زمینه اشتغال را فراهم کرد، گفت: توقع بنده از مدیران شرکت دخانیات این است که هر روز بهتر از دیروز شود و مشکلات حل شود.

سهم تولید داخل در بازار دخانیات کمتر از ۲۵ درصد است

وی با اشاره به اینکه اکنون سهم تولید داخل در بازار مصرف دخانیات کمتر از ۲۵ درصد است، ‌گفت: سیاست ما این است که به روزی برسیم که مصرف دخانیات در کشور به صفر برسد؛ اما واقعیت این است که دخانیات هم مصرف جهانی و هم مصرف داخلی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: اکنون افرادی در آن طرف دنیا دخانیات تولید می‌کنند و محصولات خود را به داخل کشورمان می‌آوردند و از ما ارزان‌تر عرضه می‌کند، در حالی که ما یارانه آب، برق، گاز و مالیات می‌دهیم با این وجود تولید دخانیات ما گران‌تر است.

مرتضوی با اشاره به اینکه باید از مجاهدت کارگران قدردانی کرد، گفت: کارگران روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و کارگران ستون فقرات خط تولید به شمار می‌روند و خط تولید نیز به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: قدردان زحمات کارگران هستیم و باید خطوط تولیدی شرکت دخانیات راه‌اندازی و از ظرفیت بیشتر کارگران بهره ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha