نیمی از مجوزهای مشاغل خانگی ارشاد خراسان رضوی مربوط به هنر و سینما است

مشهد-ایرنا- سرپرست گروه طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نیمی از مجوزهای مشاغل خانگی صادره شده در این اداره کل طی سال گذشته، مربوط به حوزه هنری و سینمایی است.

راحله رضوانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۴۳۸ مجوز مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ و هنر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صادر شده که نیمی از این تعداد در حوزه هنر و سینما بوده است.

وی بیان کرد: از مجوزهای صادره مشاغل خانگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ۳۰۵ مجوز مستقل و ۱۳۳ مجوز پشتیبان است.

سرپرست گروه طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اعتبارات حوزه مشاغل خانگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۲ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۲۴ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.

رضوانی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان مجوزهای مشاغل خانگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منجر به اشتغالزایی برای ۵۵۱ نفر شده که از این تعداد ۱۲۵ شغل مربوط به مجوزهای مستقل و ۳۵۷ شغل مربوط به مجوزهای پشتیبان است.

وی اظهار داشت: پارسال مشهد با ۲۵ میلیارد تومان سهم و ۱۳.۵ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مشاغل خانگی بیشترین عملکرد را در بین شهرستانهای خراسان رضوی داشته و برای ۴۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، پارسال هفت هزار و ۸۰۴ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد که در این راستا به هزار و ۳۹۰ متقاضی به میزان ۱۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات توسط چهار بانک رفاه کارگران، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک پرداخت گردید که از این محل پنج هزار و ۲۳۶ اشتغال ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha