۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85097936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه بچه میگو از مبدا مراکز تکثیر و پیش از ورود به مزارع پرورشی خوزستان اجباری شد

اهواز - ایرنا - مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه بچه میگو از مبدا مراکز تکثیر و پیش از ورود به مزارع پرورشی خوزستان اجباری شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شیلات خوستان محمد آلاله در نشست کمیته فنی میگو اظهارکرد: این اقدام سبب امیدواری و ایجاد انگیزه بیشتر پرورش‌دهندگان برای فعالیت بیشتر در زمینه پرورش و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرها خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان نیز با بیان اینکه بیمه آبزیان پرورشی یکی از مهمترین ابزارها در جهت مدیریت مخاطرات فعالیت های بخش آبزی پروری و افزایش ضریب امنیت سرمایه گذاری محسوب می شود بر رعایت تقویم پرورشی و آماده سازی اصولی جهت تولید موفق میگو تاکید کرد.

مهرداد محمدی دوست افزود: به منظور حمایت‌ بیشتر از تولیدکنندگان، ارتقای بهره‌وری و استفاده از روش‌های نوین پرورش میگو اقدام‌های مشارکتی با شرکت های دانش بنیان در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان به برنامه ملی راهبردی پیشگیری از بیماری لکه سفید در مزارع پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: همه کارگاه‌های تکثیر و پرورش میگو، ملزم به استخدام مسئول فنی بهداشتی هستند.

ناصر عسکری فرد افزود:در سال گذشته با نظارت های دامپزشکی بر روند مراحل تکثیر و پرورش هیچگونه بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو چوئبده آبادان مشاهده نشد لذا تحقق این امر مهم در سال جاری نیازمند وجود هماهنگی‌های بین بخشی و بکارگیری مسئول فنی بهداشتی دامپزشک در سایت های تکثیر میگو است.

تلفات لارو میگو پیش از رسیدن به مزارع پرورشی میگو نگرانی‌هایی را برای پرورش دهندگان میگو به وجود آورده بود.

به گزارش ایرنا مجتمع پرورش میگوی چوئبده بزرگترین مرکز آبزی پروری میگو در خوزستان است.این مجتمع که در دهه ۷۰ در اراضی شوره زار چوئبده در نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر واقع شده در سال ۱۳۸۲ به بیماری ویروسی لکه سفید آلوده شد.این مجتمع ۳ سال پس از قرنطینه فعالیت خود را از سرگرفت. پارسال حدود یک هزارو ۴۰۰تُن میگو در مجتمع پرورش میگوی چوئبده تولید شد.

به تازگی پرورش میگو در آبهای غیرمتعارف خرمشهر با موفقیت همراه بوده است.

مجتمع ۳۹۵هکتاری پرورش میگوی هندیجان در سفر دور دوم رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خوزستان با حضور رییس سازمان شیلات کشور به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha