۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبر: 85098484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوای «حریدی‌ها» با کابینه نتانیاهو

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبر: 85098484
دعوای «حریدی‌ها» با کابینه نتانیاهو

تهران - ایرنا- بحران و اختلاف صهیونیست‌ها درباره لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی در حالی ادامه دارد که گروهی از «حریدی ها» (ارتدوکس های دینی)، با انتقاد از کابینه رژیم صهیونیستی، خواهان توقف برخورد گزینشی با آنها و ائتلاف مخالفان دولت شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، شماری از حریدی ها در سرزمین‌های اشغالی از رهبران احزاب حریدی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی خواستند جلو اقدامات وزارت حمل و نقل این رژیم در روزهای شنبه را که از نظر آنها مقدس به شمار می رود، بگیرند.

این رسانه، از نصب تابلوهایی در مناطق سکونت حریدی ها خبر داد که در آنها از رهبران احزاب حریدی و نمایندگان این احزاب در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی خواسته شده است که ساخت راه آهن در این مناطق در روزهای شنبه را متوقف کنند.

در بنرهای نصب شده آمده است: اگر بزرگراه آیالون می تواند به خاطر اعتراضات و تظاهرات چپ ها (ائتلاف مخالفان کابینه) بسته شود پس می تواند به دلیل اعتراض ما نسبت به هتک حرمت روزهای شنبه هم بسته شود.

این بنرها به بسته شدن بزرگراه آیالون به سبب اعتراضات چپ ها در ماه های اخیر اشاره کرده و افزودند: بهانه وزارت حمل و نقل برای تداوم ساخت راه آهن در شنبه‌ها، فقدان امکان انسداد بزرگراه آیالون در روزهای عادی و غیرتعطیل است اما اعتراضات و تظاهرات چپ ها (ائتلاف مخالفان) ثابت کرد که حتی وسط هفته هم می توان این بزرگراه را بست.

حریدی ها در این بنرها از آریه درعی رهبر حزب حریدی شاس، اسحاق گولدنوپف و موشه گافنی رهبران حزب حریدی «اتحاد یهودیت توراتی» و بزالل اسموتریچ رهبر حزب صهیونیسم دینی خواستند هرچه زودتر جلو هتک روزهای شنبه را بگیرند و در این مورد ساکت نباشند.

گسست در حاکمیت رژیم صهیونیستی هر روز بیشتر می شود و اختلافات در سطوح و جنبه های مختلف از جمله سیاسی و مذهبی به این گسست دامن زده است. از یک طرف، چپ های سکولار خواهان پرهیز حاکمیت از توجه به صهیونیسم دینی است و از طرف دیگر، حریدی ها و صهیونیست های دینی، خواهان توجه حاکمیت به آئین های مذهبی حریدی ها و صهیونیسم هستند.

این گسست در رژیم صهیونیستی به مسائل سیاسی و مذهبی ختم نمی شود و بین یهودیان اروپایی (اشکنازی‌ها) و یهودیان آسیایی و آفریقایی(مزراحی‌ها) نیز اختلافات تاریخی و جدی وجود دارد که در تشدید بحران سیاسی کنونی این رژیم موثر بوده است.

کابینه راستگرای حاکم بر رژیم صهیونیستی با شکست چپ ها در انتخابات سال گذشته و ائتلاف با احزاب راست صهیونیستم دینی و حریدی از طریق کاهش دادن قدرت دیوان عالی این رژیم از طریق لایحه تغییرات قضایی، قصد قبضه کردن قدرت را دارد که با مقاومت چپ ها و تظاهرات چندماهه آنها مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha