۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85092405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی سران رژیم صهیونیستی از افزایش گسست درونی این رژیم

تهران-ایرنا- رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره بحران داخلی در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرده و درباره تداوم این روند هشدار دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سایت صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «اسحاق هرتزوگ» در مراسم نظامیان کشته شده در جنگ های رژیم صهیونیستی، گفت: بیایید جلوی افزایش شکاف داخلی را بگیریم.

وی از «اسرائیلی ها» خواست تا حداقل در مراسم مربوط به کشته شدگان جنگ های رژیم صهیونیستی، اختلافات سیاسی را کنار بگذارند.

این مقام رژیم صهیونیستی با اشاره به کشته های این رژیم در سال ها و ماه های اخیر و بحران اختلافات داخلی شدید در میان صهیونیست ها اضافه کرد: وقت آن است که به مشاجرات پایان دهیم زیرا سرنوشت مشترکی داریم.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این مراسم و در سخنانی مشابه به طور ضمنی به بحران و گسست داخلی در سرزمین های اشغالی اذعان کرد و از همین رو از «اسراییلی ها» خواست از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

باوجود تدابیر امنیتی شدید برقرار شده در مراسم یاد شده، یکی از حاضران بنری اعتراضی را علیه نتانیاهو و لایحه اصلاحی قضایی کابینه او بالا برد.

درپی دچار شدن رژیم صهیونیستی به یک گسست و فضای دوقطبی به علت تداوم اختلافات شدید بر سر لایحه جنجالی تغییرات قضایی، منابع رسانه‌ای امروز از زد و خورد و درگیری شدید موافقان و مخالفان این لایحه در گورستان‌های محل دفن نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در جنگ‌ها خبر دادند.

دوقطبی ایجاد شده در رژیم صهیونیستی هر روز تشدید شده و حتی عقب نشینی ائتلاف حاکم از لوایح مورد نظرش هم نتوانسته فضای پرتنش این روزهای سرزمین های اشغالی را آرام کند.

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب برای شانزدهمین هفته متوالی راهی خیابان‌ها شدند و علیه لایحه جنجالی تغییرات قضایی این رژیم و نتانیاهو نخست وزیر اعتراض کردند.

تظاهرات علیه لایحه نظام قضایی در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو در نتیجه فشار افکار عمومی و فشارهای آمریکا مجبور شد که این طرح را به صورت موقت تعلیق کند.

نتانیاهو هفتم فروردین ماه در یک نطق تلویزیونی گفت: تصمیم گرفتم برای حصول یک توافق گسترده و جلوگیری از چند دستگی بین «اسرائیلی‌ها»، رای کنست درباره لایحه تغییرات قضایی را به حالت تعلیق درآورم.

وی تاکید کرد لایحه تغییرات قضایی را به تعویق می‌اندازیم اما هرگز از آن دست نمی‌کشیم.

در لایحه کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید. معافیت از خدمت اجباری حریدی ها نیز یکی دیگر از مسائل بحث برانگیز در درون رژیم صهیونیستی و بین صهیونیستها است. طیف سکولارها در رژیم صهیونیستی این معافیت را نوعی تبعیض بین خود و دینداران ارتدوکس ها می دانند و معتقدند که درحالی که آنها باید خدمت اجباری را انجام دهند، این ارتدوکس ها از انجام آن معاف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha