استاندار خراسان‌شمالی: دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ شهادت کوشا باشند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر هجمه فرهنگی دشمن مصون می کند بنابراین دستگاه های اجرایی در این زمینه کوشا باشند.

محمدرضا حسن نژاد روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: دشمن از طریق هجمه فرهنگی به دنبال تضعیف قدرت مردم است و سعی در سیطره فکری جوانان دارد.

وی تصریح کرد: براساس فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری راه نجات کشور برگشت به آرمان‌های انقلاب است و باید این فرهنگ را در جامعه ترویج داد.

حسین نژاد ادامه داد: شهدای زیادی جانشان را برای این کشور فدا کردند و این استان نیز با وجود فاصله زیاد از خط مقدم جبهه‌های جنگ مستثنی نبوده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیان کرد: بازخوانی خاطرات شهدا امری لازم برای جامعه است و جوانان و نوجوانان باید با فکر و اندیشه شهدای والامقام آشنا شوند.

حسین نژاد تصریح کرد: تداوم راه و آرمان‌های شهدا و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌های مهم مردم در این برهه از زمان است.

استاندار خراسان‌شمالی: دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ شهادت کوشا باشند

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در ادامه این آیین گفت: فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس باید مورد مراقبت قرار گیرد و به نسل‌های بعدی انقلاب منتقل شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار متولی و موظف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: شهدا سرمایه های بزرگ این مملکت هستند که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و خودباوری بیشترین نقش را داشتند که بر همگان ضروری است تا نسل جدید را با این فرهنگ آشنا کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات چند ساله امیر سرتیپ محمدنجاتی تقدیر و سرهنگ مهدی الهی راد به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی معرفی شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

این استان ۱۰ هزار و ۲۷۷ ایثارگر، ۳۹۷ آزاده و هفت هزار و ۲۳۲ جانباز دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha