مفاهیم عمیق صحیفه سجادیه برای دانش آموزان تبیین شود

یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: کتاب صحیفه سجادیه دارای مفاهیم عمیق و رزشمندی است که باید این مفاهیم به شکل شایسته برای دانش آموزان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان عابدی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز افزود: بهترین زمان برای ترویج آموزه‌های صحیفه سجادیه بین کودکان و نوجوان در سطح مدارس و مهد کودک‌هاست.

وی با قدردانی از اقدامات فرهنگی و هنری انجام شده در ارتباط با ترویج معارف صحیفه سجادیه در شهرستان مهریز ادامه داد: فرهنگیان به خصوص طلاب و روحانیون در برنامه های مختلف از آموزه‌های این کتاب استفاده و مفاهیم عمیق این کتاب ارزشمند را بیان کنند.

این مسئول همچنین بر برگزاری جلسه ثابت تفسیر صحیفه سجادیه در شهرستان ها و برگزاری برنامه‌های مختلف مانند شب شعر و جشنواره با موضوع صحیفه سجادیه تاکید کرد.

امام جمعه مهریز نیز در این نشست اظهار داشت: صحیفه سجادیه از نظر بعد تربیتی برای تغییر و اصلاح جامعه کافی است و باید کاری کنیم که افراد جامعه با این کتاب ناب انس بگیرند تا شاهد کاهش برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: نشست‌های مختلفی با دعوت از اساتید مجرب برای تفسیر صحیفه سجادیه و آموزش درس‌های اخلاقی این کتاب در برنامه‌های مختلف جمعی برای ترویج آموزه‌های صحیفه سجادیه صورت گیرد.

همچنین محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز از ممنوعیت تبلیغات محیطی آگهی ترحیم در سطح شهر خبرداد و گفت: ظرف مدت یک ماه نسبت به ممنوعیت نصب بنر فوتی‌ها در سطح شهرستان برنامه ریزی و ابتدا از نصب این آگهی ها در میادین و خیابان‌های اصلی شهر جلوگیری شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha