۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85098997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین جزئیات خسارت باران شدید در مراوه‌تپه

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 85098997
آخرین جزئیات خسارت باران شدید در مراوه‌تپه

گرگان - ایرنا - باران شدید که عصر و شامگاه دوشنبه در مراوه‌تپه بارید باعث بروز خسارت‌هایی در زیرساخت‌های مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی شد که تلاش برای رفع مشکلات و برقراری خدمات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، در نتیجه این بارش شدید آب چند رودخانه بالا آمد و در نتیجه دسترسی به چند روستا قطع گردید و تعدادی از روستانشینان هم در محاطره آب گرفتار شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در این ارتباط گفت: مطابق گزارش دریافتی، ساکنان همه مناطق شهرستان مراوه‌تپه مشکلی برای دسترسی به خدمات گاز، برق، آب ندارند.

نعمت حاجی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باران شدید در مراوه تپه به صورت نقطه‌ای بارید.

وی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گلستان برای بارش باران از عصر چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه، گفت: در این هشدار پدیده آذرخش، وزش باد و باران نقطه‌ای پیش‌بینی شده که هماهنگی لازم با دستگاه‌های مرتبط برای آماده‌باش و پیشگیری از خسارت احتمالی انجام خواهد شد.

آخرین جزئیات خسارت باران شدید در مراوه‌تپه

اعزام گروه‌های برآورد خسارت

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه هم گفت: ۲ گروه کارشناس برای برآورد خسارت سیلاب به روستاهای آسیب‌دیده در بخش های مرکزی و «گلیداغ» اعزام شدند.

رحمان‌بردی صدقی به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۰ خانه روستایی دچار خسارت آبگرفتگی در روستاهای «یانبلاغ و گلیداغ» شناسایی شد و جمع‌بندی نهایی خسارت باران به خانه‌های روستاییان مراوه تپه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قره‌خانی مسوول روابط عمومی شرکت توزیع برق گلستان هم به ایرنا گفت: بارش شدید باران در مراوه‌تپه منجر به قطع هیچکدام از مشترکان شهری و روستایی این شهرستا نشد.

آخرین جزئیات خسارت باران شدید در مراوه‌تپه

یوسف مرگان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه هم به ایرنا گفت: تمام راه‌های روستایی مراوه تپه باز است و کارشناسان راهداری خسارت دقیق به جاده و ابنیه این شهرستان را تا ظهر امروز( سه شنبه) برآورد خواهند کرد.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم گفت: امدادگران این جمعیت در پی تغییرات جوی و بارندگی شدید با ۱۶ پایگاه امداد و نجات، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، مرکز نگهداری سگ‌های تجسس، پایگاه امداد هوایی، پایگاه موقت مراوه تپه، دلند و گمیشان، ۱۲ کشیک اضطراری با ۱۰۶ نیرو به همراه ۱۲ گروه، در آماده‌باش کامل هستند.

آخرین جزئیات خسارت باران شدید در مراوه‌تپه

کارشناسان در حال بررسی خسارت

فرماندار مراوه تپه گفت: کارشناسان دستگاه‌های مرتبط در حال بررسی خسارات ناشی از بارش باران شدید روز گذشته ( دوشنبه) در حوزه‌های مختلف از جمله زمین‌های کشاورزی، ابنیه راه‌های ارتباطی، محل نگهداری دام و دام‌ها و خانه‌های روستاییان هستند.

لقمان قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از فروکش کردن بارش باران تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی و رفع قطعی آب آشامیدنی ساکنان روستاهای شهرستان آغاز شد و علاوه بر آن 6 نفر از اهالی منطقه که گرفتار بارش باران شدید شده بودند، نجات یافتند.

آخرین جزئیات خسارت باران شدید در مراوه‌تپه

هشدار ورود سامانه بارشی به گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با هشدار سطح نارنجی و گسترش فعالیت سامانه بارشی و افزایش شدت ناپایداری به استان از احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خبر داد.

امان‌محمد کمالی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: گسترش سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه، بیشتر مناطق استان در بر خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش سامانه بارشی مزبور، احتمال رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، پدیده مه و تگرگ در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha