۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85099027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا به دنبال احیای روابط با برزیل

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85099027
آمریکا به دنبال احیای روابط با برزیل

تهران-ایرنا- دیپلمات آمریکایی به امید بهبود روابط با برزیل به دیدار رئیس جمهور این کشور که آمریکا را در نقش آفرینی منفی برای تداوم جنگ اوکراین مورد انتقاد قرار داده بود، می‌رود.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری(CNA)، سفیر ارشد ایالات متحده به امید احیای روابط با رئیس جمهور این کشور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا که واشنگتن را در تشدید جنگ اوکراین مقصر دانسته، عازم برزیل شده است.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، امروز با مقامات ارشد در برازیلیا دیدار خواهد کرد و مقامات آمریکایی تاکید دارند که گرینفیلد به جای تمرکز بر اظهارات رئیس جمهور برزیل (مبنی بر سیاست جنگ‌افروزی آمریکا در اوکراین) ، بر همکاری گسترده بین این دو کشور پرجمعیت نیمکره غربی تمرکز کند.

لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل ماه گذشته سفری حاشیه ساز به چین داشت، جایی که وی اظهار کرد: ایالات متحده با ارسال میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین تشویق به این جنگ می‌کند.

وی مدتی بعد تصریح کرد که این تهاجم را محکوم کرده اما کاخ سفید او را به "تکرار تبلیغات روسیه و چین" متهم کرد؛ همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که اخیرا به برازیلیا سفر کرده بود، از لولا داسیلوا تمجید کرد.

یک مقام آمریکایی در این زمینه گفت: موضع ما این است که طیفی از کشورها در سراسر جهان از جمله برزیل، می توانند نقش مثبتی در جهت تلاش برای پایان دادن به جنگ اوکراین ایفا کنند اما باید اطمینان حاصل کنیم که صلحی که به وجود می‌آید عادلانه و پایدار باشد و به «اصول، حق حاکمیت و تمامیت ارضی» پایبند باشد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha