نقش اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی ایرنا در زلزله اخیر خوی مشهود بود

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با قدردانی از اقدامات خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بویژه در اطلاع رسانی صحیح و مبتنی بر حقیقت زلزله اخیر خوی گفت: نقش اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی ایرنا در زلزله این شهرستان مشهود بود.

حمید محبوبی روز سه‌شنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه با تاکید بر اهمیت رسانه در مواقع بحران اظهار کرد: ایرنا یکی از موثرترین خبرگزاری‌ها در اطلاع رسانی و همراهی در راستای مدیریت بحران است و در استان ما نیز همین روند در نقشی بسیار قابل توجهی ایفا شد.

وی ادامه داد: ارائه اخبار به مردم با توجه ویژه به امیدآفرینی از جمله مواردی است که ایرنا همواره در آن موفق بوده و در زلزله اخیر خوی هم همین امر را شاهد بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به حضور شبانه روزی خبرنگاران ایرنا در بحران زلزله زمستان سال گذشته خوی افزود: این اطلاع رسانی سریع، بهنگام و مبتنی بر واقعیات موجب شد تا اقدامات صورت گرفته به خوبی به افکار عمومی اطلاع رسانی شود.

محبوبی اضافه کرد: کمک به مردم منطقه زلزله زده انرژی مثبتی می طلبید که رسانه ها اغلب با اخبار مثبت و گزارش های امید آفرینی، این انرژی مثبت را به داوطلبان جمعیت هلال احمر و نیروهای امدادی انتقال می‌دادند.

وی یکی از وظایف رسانه ها را کاهش اضطراب در مواقع بحران و ایجاد آرامش در بین مردم بحران زده عنوان کرد و گفت: در این خصوص نیز خبرگزاری جمهوری اسلامی در زلزله خوی به خوبی عمل کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که همراهی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با خبرگزاری ایرنا روز به روز بیشتر شده و زمینه ارتقای اطلاعات مردم در خصوص اقدامات این نهاد با استفاده از ظرفیت قابل توجه ایرنا فراهم شود.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به اینکه هلال احمر در سه زلزله اخیر خوی به ویژه زمین لرزه هشتم بهمن با قدرت وارد شد و خدمات بسیار خوبی را ارائه کرد، گفت: ما نیز وظیفه اطلاع رسانی خود را تا حد امکان انجام دادیم و امیدواریم توانسته باشیم اطلاع رسانی خوبی به مردم داشه باشیم.

مجید سلیمانی افزود: ارتقای آگاهی مردم، اطلاع رسانی درست، با صحت و به هنگام در کنار توجه به سرعت انتشار اخبار و همچنین امیدآفرینی و تلاش برای ایجاد امید و آرامش در بین مردم از جمله مهمترین برنامه‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در صدد هستیم به نحو احسن همه این موارد را اجرایی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha